IL3-UB reforça la seva àrea de tecnologia amb dos programes nous i la sèrie de trobades Tech Talks.

04.07.2016

El coneixement tècnic sempre en clau de desenvolupament de negoci és la proposta que fa l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona des de la seva àrea de tecnologia.

El coneixement tècnic sempre en clau de desenvolupament de negoci és la proposta que fa l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona des de la seva àrea de tecnologia. Noves propostes al camp de les aplicacions mòbils o la ciberseguretat que, a part dels coneixements en relació als últims avenços tecnològics, ofereixen als professionals les eines per alinear solucions i metodologies TI amb l’estratègia empresarial, per així contribuir en la competitivitat de les organitzacions.

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) ha presentat els programes que el 2016 arriben per reforçar la seva àrea de tecnologia: el Màster en Desenvolupament i Disseny d’Aplicacions Mòbils i el Màster en Tècniques de Seguretat Informàtica. Ciberseguretat, a més de diversos cursos d’especialització com Metodologies Àgils amb Scrum. Així mateix, a partir de l’abril del 2017, IL3-UB té previst llançar el Postgrau en Màrqueting Intelligence i Big Data, i el Postgrau en Anatítica Web. Una proposta renovada de formació executiva que aborda el desplegament de les tecnologies que avui en dia són imprescindibles per les organitzacions en els seus processos de transformació digital.

Els programes presentats es complementen amb la sèrie de trobades Tech Talks, un espai que permet que els professionals i experts analitzin i debatin sobre les últimes tendències i innovacions tecnològiques que tenen un impacte directe en la competitivitat de les organitzacions. Entre els assumptes que es cobriran al llarg del 2016 hi ha les metodologies àgils per a la gestió de projectes, la ciberseguretat com a nou front de batalla corporatiu o les aplicacions mòbils com a nou canal comercial i de servei al client.

Programes de nova creació

El Màster en Desenvolupament i Disseny d’Aplicacions Mòbils, format pels postgraus per al desenvolupament d’apps tant en Android com en IOS, a més a més dels coneixements tècnics de programació per a la creació d’aplicacions, dedica una part dels seus continguts a formar el professional en relació a qüestions de negoci clau perquè les apps que desenvolupi siguin una proposta de valor al mercat: models de negoci específics per aplicacions, màrqueting per a apps o disseny optimitzat sota l’enfocament de producte mínim viable, entre altres assumptes.

El Màster en Tècniques de Seguretat Informàtica. Ciberseguretat respon a la necessitat d’incorporar professionals especialitzats en amenaces digitals perquè puguin estar al capdavant de la protecció de les operacions i actius, de governs i empreses. Segons estimacions de la Fundació Telefònica, el cost del ciberdelicte a nivell mundial es va situar entre els 375 000 i els 575 000 milions de dòlars l’any 2013, un fet que suposa que el ciberdelicte s’apropia d’aproximadament el 20 % del valor generat per Internet.

El Màster en Ciberseguretat de IL3-UB és l’únic del mercat que s’ofereix en format modular, és a dir, que es podrà cursar un o diversos mòduls de coneixement especialitzat oferts sense necessitat de realitzar la totalitat del programa. Els mòduls aborden qüestions com desenvolupament segur d’aplicacions (SSDLC), seguretat en entorns mòbils, Cloud, Big Data i arquitectures de seguretat, o seguretat en infraestructures crítiques i SCADA, entre altres temes, permetent que els professionals que ja treballen en el sector puguin actualitzar o aprofundir els seus coneixements tenint plena flexibilitat en relació a l’elecció dels continguts.