El periodista estatunidenc Armando Montaño, que havia estat admès en l'edició 2012-2013 del Màster en Periodisme BCN_NY, va morir a Mèxic el dissabte 30 de juny.

03.07.2012

Armando Montaño tenia només 22 anys, però el seu futur era molt prometedor: ja havia col·laborat amb el New York Times, el Colorado Independent i el Seattle Times, i havia guanyat beques del National Press Club i l'Asociación Nacional de Estudiantes Hispanos.

Armando Montaño tenia només 22 anys, però el seu futur era molt prometedor: ja havia col·laborat amb el New York Times, el Colorado Independent i el Seattle Times, i havia guanyat beques del National Press Club i l’Asociación Nacional de Estudiantes Hispanos.

Provenia d’una família d’ascendència hispana (els seus pares són tots dos professors del Colorado College a l’estat de Colorado, EE.UU.). Com molts alumnes del Màster en Periodisme d’IL3-Universitat de Barcelona, dominava el castellà i l’anglès i volia especialitzar-se en periodisme espanyol als Estats Units.

Per aquest motiu, abans d’iniciar els seus estudis a Barcelona el 8 d’octubre, va presentar una passantia a l’oficina de Associated Press (AP) a Ciutat de Mèxic. Va formar part de l’equip de periodistes que va investigar la recent matança de policies a l’aeroport de la capital mexicana.

El seu cos va ser trobat a l’ascensor d’un edifici proper al seu domicili la matinada del dissabte 30 de juny. La policia de Mèxic està investigant la seva mort, segons informa un cable de l’agència AP.

Les autoritats d’IL3-Universidad de Barcelona i del Màster en Periodisme BCN_NY, que van estar en contacte amb l’Armando durant els darrers mesos i coneixien el seu talent, entusiasme i energia, lamenten profundament la seva desaparició.