El projecte 180º de Mabel Palacín comissariat pel director del Màster en Art Actual, David G-Torres, seleccionat per la Biennal d'Art de Venècia 2011

05.10.2010

Més enllà d'una reflexió sobre la imatge en l'art contemporani, l'obra de Mabel Palacín també brinda l'oportunitat que en l'art es pugui reconstruir un ús de les imatges.

La reconeguda Exposició Internacional d’Art acollirà, en la seva 54ena Edició, l’obra de l’artista Mabel Palacín, en representació de Catalunya i les Illes Balears. Aquesta ha estat la decisió del jurat designat per l’institut Ramon Llull que ha escollit, d’entre un total de 28 propostes presentades, el projecte 180º comissariat per David G-Torres.

El nom del projecte de Palacín respon al que en cinema es coneix com la regla del salt d'eix o dels 180 graus. L’eix de l’escena determina des d’on la càmara apropa l’espectador als personatges per tal de no crear-li confusió. En aquest cas, l’artista pren com a punt de partida una fotografia en gran definició i aconsegueix perdre el vincle existent entre les imatges i la realitat creant un efecte en l’espectador.

Més enllà d’un reflexió sobre la imatge en l’art contemporani, l'obra de Mabel Palacín també brinda l’oportunitat que en l’art es pugui reconstruir un ús de les imatges.