Més de 180 professionals de Banc Sabadell reben la titulació universitària del Programa LAUDE, de l'IL3-UB.

05.03.2015

Després de sis anys de trajectòria de LAUDE, un total de 547 treballadors de la xarxa comercial del banc ja disposen d'aquest diploma que aprofundeix en els coneixements financers i bancaris.

Un total de 187 professionals de Banc Sabadell han rebut titulació universitària un cop completat el programa LAUDE de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (UB). En un acte que va tenir lloc al paranimf de la UB, la directora comercial i directora general adjunta de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, Elena Subías; el director general adjunt i director de Banca Comercial de Banc Sabadell, Carlos Ventura; i el sotsdirector general i director de Recursos Humans de Banc Sabadell, Xavier Vela, s'han encarregat de rebre i felicitar els nous titulats, així com de lliurar els diplomes corresponents.

El Programa LAUDE és una iniciativa dissenyada per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i Banc Sabadell que convalida els itineraris de professionalització impulsats pel mateix banc i atorga una titulació universitària a través de l'Institut de Formació Contínua de la UB.
Aquest programa, a més d'implementar noves competències en els professionals de l'estructura comercial de la companyia, impacta de manera directa en els resultats i resulta clau per a la consolidació de la cultura corporativa d'una entitat que en quatre anys ha duplicat la mida. Des que el Programa LAUDE
es va posar en marxa l'any 2009, prop de 550 empleats de la xarxa comercial del banc de tot Espanya compten ja amb aquesta titulació universitària que aprofundeix en els coneixements financers i bancaris.

Durant l'acte de lliurament, Carlos Ventura, director general adjunt i director de Banca Comercial de Banc Sabadell, va destacar com el Programa LAUDE dóna suport al desenvolupament dels plans estratègics triennals de la companyia. “El nostre actual Pla Triple té dues velocitats, una a curt termini enfocada a obtenir una rendibilitat més alta de la nostra nova dimensió en base a més marge per client gestor o oficina, i una a mig i llarg termini centrada en apostar per la internacionalització, incorporar-hi la revolució digital i lliurar més satisfacció als clients. LAUDE és sens dubte una eina fonamental per a la concreció d'aquests objectius”, va explicar l'alt executiu.

Xavier Vela, sotsdirector general i director de Recursos Humans de Banc Sabadell, ha manifestat que el banc està realitzant una ferma aposta per potenciar l’“ocupabilitat” de tot l’equip: “Amb la col·laboració de l'Institut de Formació Contínua ens assegurem lliurar el màxim impuls al talent dels nostres professionals i amb això potenciar el progrés de la nostra organització. LAUDE és un dels programes de professionalització de Banc Sabadell que més satisfacció ens està donant. Els nivells de compromís i la qualitat de les aportacions que genera són excepcionals”, va argumentar.

En la mateixa línia, Elena Subías, directora comercial i directora general adjunta de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, va afirmar que “quan un programa va camí de complir el seu sisè any de vida amb aquest èxit, el mèrit és de tots: dels professionals per l'esforç i de Banc Sabadell per l'aposta de formació innovadora i la confiança en l'Institut de formació Contínua de la Universitat de Barcelona”.

Una eina per a l'excel·lència organitzacional

El Programa LAUDE complementa un conjunt d'itineraris que sistematitzen el recorregut formatiu de diferents posicions de la xarxa comercial adaptant-se a l'exercici real de cada professional. Després de 18 mesos d'especialització pràctica a través de l'assessorament personalitzat d'un equip d'experts i la realització d'un projecte final, els professionals, en funció de l'activitat que exerceixin i l'itinerari que triïn, poden rebre el títol de Curs Superior en Productes i Serveis Bancaris, Expert en Banca Comercial, Expert en Assessoria Financera o Expert en Direcció d'Oficina Bancària de mans de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

LAUDE és una proposta que marca la maduresa de les iniciatives de professionalització de Banc Sabadell, ja que més enllà d'assegurar i perfeccionar la transferència de coneixements al càrrec, impulsa la pràctica de nous hàbits entre els professionals de l'entitat com la incorporació de noves capacitats analítiques i de reacció davant els canvis del mercat o de més iniciativa, i garanteix el compromís dels professionals amb el banc. A nivell estratègic, el Programa LAUDE es marca com a repte contribuir a la consolidació de la cultura corporativa d'una organització que en 2011 comptava amb 9.500 empleats i que avui supera els 17.400 treballadors.

El Programa LAUDE és una acció formativa voluntària que l'entitat posa a disposició d'aquells professionals que exerceixen les funcions de director d'oficina, directors de PIME, gerents de banca personal, gestors comercials i gestors comercials i de servei.

Més informació del projecte, fes clic aquí