La Fundació Caixa d'Enginyers i l'IL3-UB posen en marxa la IIª edició del Programa Superior en Emprenedoria.

08.07.2015

Després de l'èxit i acollida de la primera edició, la Fundació Caixa d'Enginyers i l'IL3-UB, signen el Conveni per la posada en marxa de la segona edició del programa Superior en Emprenedoria.

En un entorn ple d’incerteses i amb un alt grau de competitivitat en els mercats, es necessiten crear noves empreses autènticament innovadores i que aportin un tret diferencial.

Dins la seva aposta per contribuir a l’entorn econòmic i social, Caixa d’Enginyers mitjançant la seva Fundació torna a posar a disposició 20 beques per a la realització del II Programa Superior en Emprenedoria de l’IL3-UB a tots els seus socis, tant els antics com els de recent incorporació.

Aquest programa ha estat dissenyat a mida per l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona amb els requeriments de Fundació Caixa d’Enginyers. Es dirigeix especialment als emprenedors que sovint necessiten un acompanyament més enllà de rebre continguts específics per omplir un pla de negoci.

A la primera part del programa els alumnes experimentaran la metodologia Design Thinking: observar els clients, treballar en equip, produir maquetes i prototips,... tot adreçat a generar noves idees i posar-les a prova el més aviat possible.

A la meitat del programa es fa un Bootcamp amb els tutors per validar la idea de negoci i donar peu a la segona etapa: completar un pla de negoci rigorós que té en compte el màrqueting, les operacions, les finances i l’equip de treball.

Es completa el calendari amb unes sessions especifiques per entrenar els emprenedors en la comunicació de la seva idea de negoci (entendre el repte, solucionar-lo, planificar el projecte, vendre’l i comunicar la idea de negoci): factor clau abans d’engegar l’empresa.

El resultat final és un pla de negoci molt perfeccionat, fruit dels experiments i l’aprenentatge en contextos reals, i el desenvolupament de competències clau: treball en equip, creativitat, planificació i comunicació efectiva.

L’equip humà el formen 10 professors no acadèmics (professionals amb anys d’ experiència en emprenedoria) i 4 tutors encarregats d’acompanyar individualment a cada alumne fins la defensa del projecte.

Per a més informació i pre-inscripció accediu a la pàgina de Fundació Caixa d’Enginyers.

Vídeo il·lustratiu d’alguns dels projectes guanyadors de l’edició I.