La Fundació Caixa d'Enginyers i l'IL3-UB s'alien per formar emprenedors

10.09.2014

La Fundació Caixa d'Enginyers i l'IL3-UB, han presentat el I Programa Superior en Emprenedoria, iniciativa que s'engega amb la participació de 19 professionals guanyadors d'una beca de la Fundació Caixa d'Enginyers.

• Dins la seva aposta per contribuir a l’entorn econòmic i social, Caixa d’Enginyers mitjançant la seva Fundació ha posat a disposició dels seus socis 19 beques per a la realització del I Programa Superior en Emprenedoria de l’IL3-UB
La Fundació Caixa d’Enginyers i l’IL3-UB, l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona, han presentat el I Programa Superior en Emprenedoria, iniciativa que s’engega amb la participació de 19 professionals guanyadors d’una beca de la Fundació Caixa d’Enginyers, i que rebran l’assessorament personalitzat d’un equip d’experts de l’IL3-UB, que els acompanyarà en la concreció de les seves idees de negoci en Business Plans capaços d’atraure l’interès d’inversors i clients potencials.

Durant la presentació de la iniciativa, Josep Oriol Sala, president de la Fundació Caixa d’Enginyers, va destacar la vocació de la seva institució “d’aportar un valor sostenible al desenvolupament dels professionals i de la societat en general”, contribució que es concreta mitjançant cinc línies d'actuació on ja han invertit més d’un milió d’euros: formació, excel·lència professional, beques i premis; enginyeria i innovació; retorn social i reinserció laboral; ecologia i sostenibilitat; i cultura i esport.

Elena Subías, directora Comercial de l’IL3-UB, va recordar que “els genis i innovadors no neixen, sinó que es creen, i per això l’IL3-UB col·labora de manera estable amb més de 2.000 companyies i institucions del món empresarial amb l’objectiu d’impulsar la transferència de coneixement d’avantguarda a la societat”.

El I Programa Superior en Emprenedoria s’estructura com un pla de desenvolupament empresarial personalitzat on cadascú dels 19 participants rebrà assessorament especialitzat d’un equip d’experts, emprenedors i empresaris en actiu per a concretar la seva idea de negoci. Segons va detallar la directora del Programa i fundadora de Connecting Brains, Montse Marsal, mitjançant la tècnica del “design thinking”, entre altres recursos, es convidarà a trencar amb els models de pensament i de gestió empresarial tradicionals per a concretar idees de negoci adaptant-les a un entorn internacional.

“Ser emprenedor avui significa pensar en gran i treballar per a buscar les millors oportunitats sense importar on es troben”, va recordar Marsal, qui a més va destacar que el Programa ha estat dissenyat a mida des de l’IL3-UB per a la Fundació Caixa d’Enginyers i inclou els coneixements claus per a dur a terme amb èxit idees empresarials en sectors pioners i marcadament avançats.

Entre els perfils que començaran el seu mentoring es troben professionals de diferents sectors i ocupacions que han estat seleccionats després d’una convocatòria oberta per la Fundació Caixa d’Enginyers entre els seus socis. El procés d'elecció dels participants va contemplar una avaluació exhaustiva de les competències professionals dels aspirants –estudis, experiència, idiomes...–, però per damunt de tot, el que es va considerar va ser la viabilitat de la seva idea de negoci i la motivació i empenta del seu promotor per a concretar-la. Al finalitzar el procés, 19 projectes van ser guardonats amb la beca per a la realització del
Programa.

Amb 8 àrees temàtiques –el rol  de l'emprenedor, el seu repte, nous models de negoci, gestió de la idea, màrqueting digital i social media, gestió econòmica, internacionalització i gestió de l'equip i de la xarxa de col·laboradors– s’espera que durant els mesos de gener i febrer del 2015 els participants del Programa presentin els seus projectes amb la metodologia de  ‘elevator pitch’ davant un tribunal format per docent, emprenedors i inversors.