Cal Cego. Col·lecció d'Art Contemporani fa el lliurament dels ajuts corresponents a l'edició 2011-2012 del Màster en Art Actual.

15.05.2012

El Màster en Art Actual, impartit per l'IL3-Universitat de Barcelona i dirigit pel crític d'art i comissari David G. Torres, va iniciar-se gràcies a l'impuls de Cal Cego. Col·lecció d'Art Contemporani.

El Màster en Art Actual, impartit per l’IL3- Universitat de Barcelona i dirigit pel crític d'art i comissari David G. Torres, va iniciar-se gràcies a l'impuls de Cal Cego. Col·lecció d'Art Contemporani. Aquesta col·laboració va permetre que es pogués engegar el programa formatiu, que ha arribat ja a la seva cinquena edició.

Cal Cego és una col·lecció d'art contemporani que neix amb la missió de contribuir a la creació de sentit, de coneixement i a l’intercanvi d’idees des de Barcelona i en relació amb la resta del món. Actualment, la col·lecció compta amb prop de 400 peces i no té una seu fixa d’exhibició, sinó que col·labora amb nombroses institucions i iniciatives per tal de donar-se a conèixer.

El Màster en Art Actual, impulsat per Cal Cego, afavoreix la professionalització dels participants, tant a l’hora d’ iniciar la seva trajectòria professional dins del món de l’art, com per actualitzar els coneixements dels experts del sector. Així, s’ha creat una xarxa d’exalumnes que els permet seguir profunditzant en el coneixement de l’art contemporani, ja sigui a través de viatges a diverses ciutats (Pequin, Paris, Berlin, Estocolm, Venècia, Miami, etc.), o mantenint una xarxa de contactes internacional fluïda i activa mitjançant Facebook i Twitter.

Per tal de donar suport a persones que tot just s’inicien en el mercat laboral i que no han desenvolupat encara la seva carrera professional, Cal Cego ha creat uns ajuts que consisteixen en una aportació econòmica que els facilita l'accés a aquesta formació.

En l'edició 2011-12 s'atorgaran ajuts a quatre estudiants seleccionats, que són Alba Braza (Venècia), Alfons Forrellad (Barcelona), Judit Gibaja (Irún) y Magdalena Ramírez (Madrid).

En l'edició 2010-2011, la persona seleccionada va ser Alelí Mirelman (Mallorca).

El proper dia 2 de juny es farà el lliurament oficial d’aquests ajuts en un acte privat a la seu de Cal Cego.

Enllaç relacionat:

Màster en Art Actual