Els alumnes de la 17a edició del Màster en Periodisme BCN_NY reben els seus diplomes.

17.02.2016

El dilluns 15 de febrer els 23 membres de l'edició 2014-2015 del Màster en Periodisme BCN_NY de l'IL3-Universitat de Barcelona van rebre els títols de màster i els certificats d'Estudis Avançats en Periodisme de la Universitat de Columbia.

El dilluns 15 de febrer els 23 membres de l'edició 2014-2015 del Màster en Periodisme BCN_NY de l'IL3-Universitat de Barcelona van rebre els títols de màster i els certificats d'Estudis Avançats en Periodisme de la Universitat de Columbia, l’Escola de Periodisme de la qual organitza aquest curs juntament amb la UB des del 1998.

Va presidir l'acte la directora general de l'IL3, Neli Caldentey. La taula principal es va completar amb David Klatell, director de Programes Internacionals de Periodisme de la Universitat de Columbia, José Baig, editor digital d'Estratègia Comunicacional del Banc Mundial, i el director del màster, Roberto Herrscher.

Com a orador principal, Baig va recalcar que la tecnologia i l'evolució digital han canviat el medi, la forma d'arribar a les audiències, però no el contingut i les bases que han de sustentar el bon periodisme.

El responsable de la comunicació digital del Banc Mundial en espanyol, experiodista de la BBC i exprofessor del màster, va acabar la seva al·locució amb uns savis i jocosos consells pràctics: “Fugiu del lloc comú com d’un empestat. No utilitzin títols garciamarquians. Mai no diguin que en una elecció es juguen dos models de país. Emprenguin una guerra a mort contra l'eufemisme. Busquin sempre la història, no el que les fonts diuen sobre la història. Donin veu als petits, a les víctimes. Llegeixin molt, llegeixin tot, llegeixin sempre”.

Ana Cecilia Baig, en nom dels graduats, va començar i acabar les seves paraules amb agraïments tant als professors com als companys de promoció: “Avui és un pas més en el camí de les nostres metes complertes. El més valuós està en el camí fet, en les experiències compartides. No només vam aprendre les eines per ser bons periodistes, sinó per ser millors persones. A partir d'ara la nostra responsabilitat és enriquir el nostre entorn i fer que cada dia sigui una miqueta més just”.

L'últim a prendre la paraula va ser Roberto Herrscher, director del màster. Va començar per recordar els disset anys que porta d'aventura d'aprenentatge periodístic. Es va mostrar orgullós i es va referir a la promoció 2014- 2015 com “valerosa i esforçada”.

Va ressaltar també els sis números de la revista digital La22 que aquesta generació que es gradua va haver de fer alhora que tots els altres exercicis part del programa acadèmic. Va fer una succinta i emocionada evocació dels temes variats i valents abordats en els treballs finals. Abans de l'agraïment final a tots els alumnes, va expressar la seva admiració exclamant: “Quantes i quines bones històries!”.