L'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona i BANC, Business Angels Network Catalunya, signen un conveni de col·laboració.

09.07.2012

Aquest matí, a la seu de l'IL3-UB a Barcelona, el director de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, Sr. Pedro Vázquez Pinilla i el director de BANC, Business Angels Network de Catalunya, Sr. Albert Colomer i Espinet, han signat un conveni de col·laboració per promoure el finançament de nous projectes empresarials a través de la inversió privada.

Conveni Institut-BANC
BANC és la primera xarxa privada catalana i espanyola de Business Angels (inversors privats), que va néixer per iniciativa de la patronal Cecot i la Fundació Privada per a la Promoció de l’Autoocupació de Catalunya (CP’AC), amb el suport de l’Institut Català de Finances (ICF). Alhora, BANC compta amb el suport d’ACC1Ó i està integrat a la Xarxa d’Inversos Privats (XIP). És membre de la Red Española de Business Angels (ESBAN) i de la European Business Angels Network (EBAN). Compta amb una plataforma per posar en contacte inversors potencials amb empreses o emprenedors que cerquen finançament. Des de la seva constitució l’any 2002, suma ja 28 projectes d’inversió i ha finançat gairebé 4,25 M€. A més, l’aportació de BANC al teixit emprenedor també es tradueix en la creació neta de 58 llocs de treball directe.

L’IL3-UB és l’entitat del Grup Universitat de Barcelona que agrupa la formació de postgrau, continuada i complementària, en les modalitats presencial, semipresencial i no presencial (en suport paper i on line –telemàtica-), per satisfer les demandes i necessitats d’actualització de coneixements, procediments i actituds de professionals i de la societat en general.

Amb el compromís de promoure el talent i estimular l’esperit emprenedor, l’Institut posarà en marxa el proper novembre el Programa de Creació d’Empreses Digitals, adreçat a emprenedors en fases incipients del seu projecte als quals vol posar en contacte amb empreses i entitats vinculades al món de l’emprenedoria, com ho és BANC.

L’objectiu d’ambdues entitats mitjançant aquest acord és establir i desenvolupar iniciatives de col·laboració en matèria de promoció i consolidació empresarial, tot fomentant l’ocupació, la recerca i la innovació a Catalunya.