Presentació de Cursos Universitaris de Cuina Contemporània (CUCC) a Madrid Fusión.

07.02.2011

L'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3) juntament amb l'Institut Micromat, gestors de formació, van presentar el passat 27 de gener a Madrid Fusión una novetat formativa exclusiva: Cursos Universitaris de Cuina Contemporània (CUCC) en modalitat a distància.

Cursos Universitaris de Cuina Contemporània (CUCC)
L’acte de presentació va comptar amb la representació dels autors de continguts dels cursos de la mà de Pedro Subijana, Juan Mari Arzak, Quique Dacosta i Adolfo Cajal, juntament amb el director de l’IL3-UB, Sr. Pedro Vázquez, i els directors acadèmics dels cursos, Sra. Julia Pérez Lozano i Sr. José Carlos Capel.

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) juntament amb l’Institut Micromat, gestors de formació, van presentar, a la IX Cimera Internacional de la Gastronomia, un projecte formatiu ambiciós: els Cursos Universitaris de Cuina Contemporània (CUCC). Es tracta de tres nous cursos que suposen un gran avenç en relació al que es coneix fins ara com a “formació en cuina” per la seva modalitat d’impartició íntegrament a distància, els recursos tecnològics que utilitzen, i amb una projecció important a nivell nacional i internacional.

Els cursos estan dirigits per la Sra. Julia Pérez Lozano i el Sr. José Carlos Capel. La Sra. Julia Pérez Lozano es periodista i crítica gastronòmica, escriu al diari El Mundo i en revistes especialitzades com ara Vino y Gastronomía, Spain Gourmetour o Apicius, i és premi Nacional de Gastronomia 2005 a la millor tasca periodística. El Sr. José Carlos Capel és el president de Madrid Fusión, crític gastronòmic del diari El País i membre de l’Acadèmia Espanyola de Gastronomia.

El contingut dels cursos ha estat elaborat per grans professionals del món de la gastronomia reconeguts a nivell nacional i internacional com ara Ferran Adrià, Juan Mari Arzak, Martín Berasategui, Pedro Subijana i Jordi Butrón, entre d’altres, que ens ofereixen els seus coneixements a través de continguts teoricopràctics i vídeos demostratius, que ajudaran a l’alumne durant el seu procés d’aprenentatge.

La presentació de CUCC es va fer el passat 27 de gener a Madrid Fusión. Hi van assistir el Sr. Pedro Vázquez, director de l’IL3-UB, els directors Sra. Júlia Pérez i el Sr. José Carlso Capel, així com alguns dels autors dels cursos com ara Pedro Subijana, Juan Mari Arzak, Quique Dacosta y Adolfo Cajal.

En primer lloc va intervenir el Sr. Pedro Vázquez, director de IL3-UB. En el seu discurs va assenyalar la necessitat d’oferir al món de la gastronomia una formació de caràcter universitari, en què els grans cuiners del nostre país ens brinden els seus coneixements a favor de l’evolució i el desenvolupament de les noves generacions.

El Sr. José Carlos Capel va prendre el relleu per explicar el gran repte que s’ha assumit a l’hora de dissenyar aquests cursos de gastronomia: seleccionar el programa més adequat per a una formació a distància i reunir els millors cuiners del panorama gastronòmic espanyol. També va assenyalar la meravellosa tasca didàctica realitzada pels pedagogs especialitzats que ha captivat l’interès dels cuiners participants: “el resultat ha estat tan satisfactori que fins i tot jo mateix estaria disposat a cursar-los”, va comentar Pedro Subijana.

Pedro Subijana i Juan Mari Arzak es van mostrar orgullosos pel projecte i van animar a tots els presents a apostar per la formació i per la col·laboració entre professionals per millorar la pràctica gastronòmica.

Si vols veure el video de Presentació dels Cursos Universitaris de Cuina Contemporània (CUCC), fes clic aquí

Dades de contacte:

Cocina contemporánea