El Sistema d'Emergències Mèdiques inaugura la seva comunitat virtual form@sem, desenvolupada conjuntament amb l'IL3-UB.

12.12.2012

El passat dia 4 de desembre el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) presentava davant els seus treballadors la nova Comunitat de Formació form@sem.

El passat dia 4 de desembre el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) presentava davant els seus treballadors la nova Comunitat de Formació form@sem. L’objectiu és el de millorar les competències professionals dels seus treballadors, creant un espai viu des d’on puguin accedir a informació i recursos, icompartir i construir coneixement de forma col·laborativa.

El passat dia 4 de desembre, la direcció del SEM va presentar a la seva plantilla de treballadors la nova plataforma formativa form@sem i els resultats de la prova pilot realitzada.

A l’acte hi va participar el Director General del SEM, Dr. Francesc Bonet, el Director de Solucions Corporatives IL3‐UB, Sr. Mariano de las Heras, i el cap de la Unitat de Formació del SEM, Sr. Javier Colina

La comunitat form@sem veu la llum després d’un llarg període de gestació on, de forma conjunta, l’IL3-Universitat de Barcelona i el Sistema d’Emergències Mèdiques han treballat en el seu disseny i implementació.

La prova pilot va consistir en la producció i implementació d’una acció formativa on-line sobre Aspectes legals en assistència extrahospitalària, i de la realització de dues sessions clíniques on-line (Up-dates): Arítmies a pediatria i Actuacions de les unitats SEM en accidents d’indústria química. Anàlisi i propostes.

Cal destacar els bons resultats de la prova pilot, tant a nivell de participació i motivació de l’equip d’autors, tutors i alumnes, com dels resultats formatius i de creació de continguts a incorporar a la comunitat.

És voluntat de les dues institucions seguir treballant de forma conjunta tant en la producció de nous continguts formatius com en la introducció de noves metodologies de formació on-line per a aquest col·lectiu.