L'IL3-UB i la Fundació Caixa d'Enginyers posen en marxa la segona edició del Programa Superior Universitari en Emprenedoria.

02.10.2015

L'assessorament integral i la creació de xarxes entre els emprenedors per a la consolidació de la iniciativa empresarial són les claus d'aquesta proposta de formació.

La Fundació Caixa d’Enginyers i l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona, IL3-UB, han inaugurat la II Edició del Programa Superior Universitari d’Emprenedoria. La iniciativa compta amb la participació de 20 professionals guanyadors d’una beca de la Fundació de l’entitat cooperativa que rebran l’assessorament personalitzat d’un equip d’experts de l’IL3-UB que els acompanyarà en la concreció de les seves idees de negoci.

El Programa Superior Universitari en Emprenedoria va néixer de l’aposta constant, per part de la Fundació Caixa d’Enginyers, de contribuir a l’entorn econòmic i social potenciant l’esperit emprenedor i innovador de persones que volen fer realitat les seves idees de negoci. L’IL3-UB ha estat el responsable del disseny estratègic de la proposta.

Un equip d’experts en innovació i emprenedoria de l’IL3-UB assessoraran els emprenedors  amb l’objectiu de trencar amb els models de gestió empresarial tradicionals, des d’una perspectiva creativa i innovadora. Es tracta d’un acompanyament més ambiciós que l’elaboració d’un pla de negoci i la seva posada en marxa: amb aquesta formació els participants obtindran les eines necessàries per a desenvolupar la seva idea de forma viable i sostenible en el temps.

Les competències que desenvoluparan els emprenedors durant el curs són la creativitat i la innovació, l’orientació al client, la visió global del negoci, la flexibilitat i l’adaptació, el treball en equip i la cooperació i l’empatia, i la comunicació efectiva. El programa s’ha dividit en dos fases: una més creativa, basada en la metodologia Design Thinking, i l’altra més executiva, que correspon al desenvolupament i la planificació del projecte (creació del pla de negoci).

Alguns dels projectes desenvolupats durant la primera edició del curs i que ja estan en funcionament són Vitasalud, una plataforma tecnològica que ofereix un ecosistema de solucions integrals amb eines i recursos per a la gestió personal de la salut; Cocas Coquetas, que fa una aposta per la gastronomia social i de qualitat km. 0; SilverCare, centrada en facilitar la connectivitat dels majors 75 anys que viuen sols mitjançant la utilització de smartphones adaptats a les seves necessitats; TDron, un sistema per a prendre dades des de l’aire en temps real amb un equip de drons equipats amb sensors i càmeres especialitzades especialment dissenyats per a l’obra pública; DNAfamilyBook, un innovador servei per a la conservació de l’ADN familiar amb l’objectiu de disposar sempre de la informació genètica necessària que pugui donar senyals de possibles malalties que tinguin una component hereditària i que per a les quals ja existeixi una curació, o bé un sistema per a la seva prevenció.