El CHE-ExcellenceRanking destaca l'excel·lència de la UB en química, matemàtiques, física, psicologia i economia

27.10.2010

La UB és la universitat líder a tot l'Estat en grups d'excel·lència del CHE-ExcellenceRanking, una classificació d'àmbit europeu.

La UB és la universitat líder a tot l’Estat en grups d’excel·lència del CHE-ExcellenceRanking, una classificació d’àmbit europeu elaborada pel Centre per al Desenvolupament de l’Educació Superior (CHE), amb seu a Alemanya. En concret, la UB destaca en els grups d’excel·lència en química, matemàtiques, física, psicologia i economia en aquest rànquing, que actualitza l’oferta formativa dels centres d’educació superior a Europa i en projecta el potencial investigador en el marc universitari europeu.

El rànquing d’excel·lència del CHE està basat en diversos indicadors, com ara el nombre de publicacions i citacions, l’orientació internacional, la mobilitat d’estudiants i de professorat, les distincions internacionals, etc. A més, aquesta classificació també ofereix altres informacions d’interès sobre l’oferta d’estudis de màster i de doctorat en l’entorn universitari europeu, com també de grups de recerca i de facultats de diversos centres universitaris de prestigi.

El CHE-ExcellenceRanking, que es pot consultar en línia, comprèn els resultats del 2010 per a les disciplines de biologia, química, física i matemàtiques, i els del 2009 en economia política, psicologia i ciències polítiques. En conjunt, la classificació ofereix dades de més de 4.500 grups de recerca de 19 països de l’àmbit europeu. El CHE, una entitat que fomenta les reformes del sistema universitari, elabora cada any la classificació universitària CHE de les universitats alemanyes i de la resta d’Europa, i alhora també facilita dades comparatives de les millors institucions universitàries en el marc europeu.