Liderar en canvi amb una base sòlida de coneixements i altes dosis d'entusiasme.

22.07.2016

320 professionals procedents de 31 països van rebre el seu diploma de títol després d'haver cursat amb èxit programes de l'Àrea d'Economia i Empresa, i d'Enginyeria, Tecnologia i Mediambient de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Amb un acte solemne al paranimf de la Universitat de Barcelona, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, IL3-UB, va celebrar la graduació dels màsters i postgraus de les àrees d’Economia i Empresa, i d’Enginyeria, Tecnologia i Medi ambient.

La cerimònia de graduació dels alumnes d’Empresa la va presidir el Dr. Josep A. Plana, vicerector del grup UB, i va comptar amb la presència de Neli Caldentey, directora general de l’IL3-UB. Sofia Mayoral, directora digital de Recursos Humans de Banc Sabadell, va compartir amb els assistents el seu
enfocament de futur pel que fa a l’actitud que han de tenir els professionals de cara a la ràpida transformació del món i dels negocis.

En el cas de l’àrea de Tecnologia, va ser el Dr. Manuel Viader Junyent, vicerector de Política Docent i Lingüística, qui va presidir l’acte. El van acompanyar Pere Homs i Ferret, director general del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya; Lluís Miret, director de Planificació i Operacions de l’IL3-UB i Antonio Fornés, director comercial de l’IL3-UB. Carles Flamerich, CEO de LightEyes Technologies, va dirigir unes paraules inspiradores en relació a com afrontar amb garanties reptes personals i professionals encara desconeguts. Va acompanyar als vicerectora als dos actes.

Al seu discurs, Sofia Mayoral va fer èmfasi en el gran canvi que estan impulsant les noves tecnologies en el comportament de les persones i l’impacte directe que té sobre els seus hàbits de consum. Tal com va detallar, aquesta transformació digital obliga a les empreses a “construir noves experiències de client, oferir una visió i lideratge renovats, fer més àgils els processos i donar més eines a les persones posant al professional al centre i, a més, canviar els models de negoci per adaptar-se a nous canals i nous consumidors”. En aquest sentit, va recordar que la transformació digital implica a tota l’empresa i, per això, va fer una crida als alumnes a ser líders del canvi aportant grans dosis d’optimisme, creativitat i flexibilitat, passió i esforç, a més de capacitat d’adaptació dins les seves organitzacions.

Carles Flamerich, CEO de LightEyes Technologies, va reflexionar sobre els futurs escenaris que hauran d’afrontar els professionals que van rebre els seus títols: hiperconectivitat, més velocitat dels canvis, disponibilitat de grans volums de dades, omnicanalitat... Una “confluència de complexitats” que exigeix prendre decisions ràpides i, per això, tenir capacitat analítica i crítica per entendre el perquè dels canvis i com fer-los front. Flamerich va recomanar als alumnes que practiquessin “un clàssic del bon govern empresarial: pensar, planificar i actuar, aplicant metodologies i coneixements, però també sentit comú i certes dosis de risc”.

El Dr. Josep A. Plana va convidar als nous titulats de l’Àrea d’Empresa a impulsar el canvi del qual parlava Mayoral i a ser conscients de l’impacte que tindran les seves decisions en l’àmbit de l’empresa. “No perdeu la il·lusió, el sentit de l’esforç i la curiositat que us han ajudat a portar a bon terme els estudis”, va comentar. Per part seva, el Dr. Manuel Viader Junyent va evidenciar davant dels diplomats de l’Àrea de Tecnologia la importància que, en un entorn de canvi constant, la universitat ofereixi espais per a la formació contínua de les persones. “Diversitat, flexibilitat, personalització i transversalitat han de ser conceptes inherents a la formació que oferim als professionals. El món està canviant i la universitat també ha d’oferir respostes a aquests reptes”, va detallar.

Neli Caldentey, directora general de l’IL3-UB, va reflexionar sobre la necessitat de mirar al futur amb valentia i audàcia. Pere Homs i Ferret va recordar la importància de la formació i la capacitat que entrega als professionals per connectar i compartir coneixements que permetin fer propostes innovadores per resoldre els complexos reptes als quals han de fer front les organitzacions actualment.

Els programes de l’àrea d’Economia i Empresa de l’IL3-UB estan dissenyats per tal que el professional pugui convertir-se en part activa de la gestió del canvi en la seva organització a través d’una innovadora proposta de formació experiencial en la qual el coneixement es descobreix a través d’una innovadora proposta de formació experiencial en la qual el coneixement es descobreix a través de la pràctica i l’experiència. Des de l’Àrea d’Enginyeria, Tecnologia i Medi ambient de l’IL3-UB s’ofereix coneixement tècnic sempre en clau de desenvolupament del negoci amb una metodologia flexible, que permet abordar els programes de manera global o modular amb continguts altament específics en camps d’avantguarda com la ciberseguretat o les aplicacions mòbils, i en àrees consolidades com la gestió energètica o la de projectes.

Enllaços d'interès:

- Galeria de fotos de la Graduació d'Empresa