Millor preparats per als reptes d'un mercat que canvia a gran velocitat.

21.07.2015

L'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona i el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya van lliurar les titulacions als 160 alumnes de l'Àrea d'Enginyeria, Tecnologia i Medi Ambient.

Amb millors eines per enfrontar-se a un sector altament dinàmic que no només exigeix ​​coneixement tècnic, sinó també competències en àmbits com ara la creació de xarxes o la vocació per la innovació, l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, ​​IL3-UB, i el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, COEIC, van lliurar les titulacions a 160 professionals que van concloure amb èxit els seus estudis dins l'Àrea d'Enginyeria, Tecnologia i Medi Ambient. Els programes que formen aquesta promoció 2014-2015 són: el Màster en Gestió Integrada de Projectes (Project Management); el Màster en Gestió Integrada de la Qualitat, la Seguretat i el Medi Ambient; el Màster en Gestió d'Eficiència Energètica, en modalitat presencial i online; el Màster en Enginyeria i Gestió de les Energies Renovables, i el Màster en Direcció de la Cadena de Subministrament Integral (Supply Chain Management).

La cerimònia es va celebrar al Paranimf de la Universitat de Barcelona. Va estar presidida pel Dr. Josep A. Plana, vicerector del Grup UB, i va comptar amb la presència de Neli Caldentey, directora general de l'IL3-UB; Pere Homs, director general del COEIC; Lluís Miret, director general de clients d'IL3-UB i Josep Alberti, emprenedor fundador de Grega.net i LekSport.com. A més, van donar el seu testimoni com a exalumnes de l'IL3-UB: David Nacher i Víctor Solé, cofundadors de la comunitat d'anàlisi política Finestradoportunitat.cat.

Durant la seva intervenció, Pere Homs va destacar la importància d'apostar per la formació contínua en disciplines que, a conseqüència del seu alt component tecnològic, estan sotmeses a canvis i evolucions constants. «Invertir en l'educació formal permet ordenar el coneixement adquirit, descobrir i solucionar les llacunes d'aprenentatge existents i obrir-se a noves dinàmiques com la creació de xarxes, fonamentals per al desenvolupament professional», va afirmar el director del COEIC.

Recolzant aquesta idea de reciclatge professional continuat, Josep Alberti va donar detalls de les fites més destacades de la seva trajectòria com a emprenedor, una carrera que té com a comú denominador la capacitat de trobar l'oportunitat en cada un dels problemes als quals s'ha degut d'enfrontar. «Davant el fracàs, no hi ha altra opció que tornar a començar. Fer un DAFO personal sent prou crític amb un mateix, per reconèixer allò que falla i complementar-ho amb l'elecció d'un bon equip o la formació necessària», va relatar. Avui en dia, Alberti es troba al capdavant de LekSport.com, botiga online de material esportiu que el 2015 preveu facturar vuit-cents mil euros, xifra que per a l’any 2016 espera doblar gairebé fins als 1,5 milions d'euros.

Alberti va recordar als titulats que quan va acabar d'estudiar, la seva feina «encara no existia» i és per això que és vital estar preparats per a reptes que «mai ens imaginaríem que som capaços d'afrontar». Aquesta precisament és la virtut que permet collir èxits als politòlegs David Nacher i Víctor Solé, cofundadors del portal d'anàlisi política Finestradoportunitat.cat i exalumnes del Màster en Gestió Integrada de Projectes, un programa que al principi es trobava lluny de la seva àrea tradicional de treball, però que ha estat clau per a la consolidació de la seva iniciativa.

La seva idea, que al principi va néixer com un portal informatiu amb relació a assumptes polítics nacionals i internacionals, després de la realització del màster, va evolucionar cap a una Associació i avui és una comunitat líder de debat i reflexió política, amb més d’onze mil seguidors a Twitter. A més de continguts elaborats per una xarxa de col·laboradors d'alt prestigi, també ofereix serveis de valor afegit com, per exemple, estudis i espais d'anàlisi; de manera que s’ha convertit en un think tank de referència a nivell nacional.

Neli Caldentey, directora general de l'IL3-UB, va animar els titulats «a pujar a tants trens com pugueu sense desaprofitar cap oportunitat», ja que els coneixements adquirits els permeten «encarar amb garanties els desafiaments canviants del mercat». El Dr. Plana, que es va encarregar de la clausura de la cerimònia, els va recordar la importància d'atorgar el valor just al fracàs «com a oportunitat per guanyar experiència», i els va convidar a desenvolupar les carreres professionals «amb fortalesa i justícia, lluitant contra la mediocritat i la manca d'iniciativa».

L'Àrea d'Enginyeria, Tecnologia i Medi Ambient de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona compta amb programes dissenyats per formar professionals capaços d'optimitzar recursos crítics per a la producció i l'acompliment de les organitzacions, assegurar el compliment de normatives i regulacions estrictes en matèria mediambiental i impulsar processos d'innovació interna en empreses de múltiples sectors industrials.