Innovacions per a una nova sociosanitat integral.

10.02.2015

La jornada "eHealth i Innovació en Gestió de Salut" presenta a Barcelona 6 solucions punteres que faciliten la implementació de serveis de salut integrats, sostenibles i eficients per a un millor benestar de les persones.

La trobada oferirà, a més, una taula rodona sobre el paper de les noves tecnologies en la implementació del nou model d'atenció sanitària i social integral; una conferència que recull les conclusions de les últimes set edicions del Mapa de Tendències TIC i Salut 2014, i una master class sobre l'impacte de la incorporació de tecnologies disruptives com el big data en el sistema sanitari.

“eHealth i Innovació en Gestió de Salut” (http://www.ehealthmeetingbcn.es) és la trobada sobre les metodologies i solucions tecnològiques que permeten a les institucions d'atenció primària, hospitalària i serveis socials desplegar serveis avançats que responguin al nou model d'atenció sociosanitària integral proposat en el PIAISS (Pla Interdepartamental d'Atenció i Interacció Social i Sanitària).

L'esdeveniment, que tindrà lloc el proper 18 de febrer a la Torre Telefónica Diagonal ZeroZero de Barcelona (Plaça Ernest Lluch, 5 08019), està coorganitzat per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (l’IL3-UB) i la Fundació TicSalut , amb el suport i la col·laboració del Departament de Salut i el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya i compta amb el patrocini de Telefónica.

Una de les propostes diferencials de la trobada és el Health Innovation Speech Tour & Showroom, que ofereix l'oportunitat de conèixer sota el guiatge dels seus impulsors 6 solucions tecnològiques i de serveis que permeten fer realitat un nou model assistencial que integri el sanitari i el social. En aquesta edició es presentarà M-Health Printed Electronics de Cetemmsa que proposa l'ús de sensors tèxtils en teleassistència; Other Side Mirror i el seu desenvolupament en el camp de la telerehabilitació i la valoració del dany corporal; Cronic Telecare Manager eKauri de BDigital per a l'atenció del pacient crònic; la plataforma de teledermatologia telecremats d’I2CAT; l'eina de Gestió Remota de Pacients de Telefónica, i Tunstall Televida amb la seva tecnologia aplicada a la telemedicina.

El denominador comú d'aquestes innovacions és l'impacte directe que tenen en la millora del benestar de les persones i en l'eficiència de les institucions que les implementen. Permeten el disseny de tractaments més personalitzats, un estret seguiment del pacient i una prevenció més eficaç. De la mateixa manera, contribueixen a l'optimització de recursos en possibilitar la gestió de la informació en temps real, a més de potenciar la col·laboració entre professionals. Per això, després del Speech Tour, el Showroom oferirà als assistents a l'esdeveniment l'oportunitat de conèixer i provar els desenvolupaments proposats per avaluar si s'ajusten als requeriments de les seves institucions i pacients. Les opinions que es recullin es presentaran a manera de conclusions en finalitzar la jornada.

Debat i anàlisi

Juntament amb les noves solucions, en “eHealth i Innovació en Gestió de Salut” es durà a terme la taula rodona “Les TIC, el driver de canvi d'un nou model d'atenció sanitària i social?”, amb la participació del mHealth Competence Centre de la Mobile World Capital Barcelona, la Fundació TicSalut, el Madrid-MIT MVISION Consortium i IBM. El panell d'experts aprofundirà en el desafiament que implica per a les institucions del sector promoure una transformació en el disseny de la gestió dels serveis com a complement a la inversió en tecnologia.

Perspectives IT

Amb l'objectiu d'aportar als assistents una visió sobre les principals tendències tecnològiques que estan impulsant el desenvolupament del sector, completaran la jornada la master class “El potencial de les solucions mòbils i el big data en la millora de la salut” a càrrec de Telefónica I+D, i la conferència de la Fundació TicSalut “Noves tendències de les TIC en Salut”, que farà una síntesi sobre l'evolució de la implementació de tecnologies avançades als centres adscrits al SISCAT a partir de les dades de les últimes set edicions del Mapa de Tendències TIC i Salut 2014.