L'Institut de Formació Contínua, IL3-UB, presenta el primer Postgrau en Mediació Mercantil i Hipotecària.

19.03.2013

El proper 4 d'abril, a les 15:30h. la sala d'actes de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), acollirà la "Tarda de Mediació: la crisi hipotecària i la mediació" amb la presentació del primer Postgrau en Mediació Mercantil i Hipotecària.

El proper 4 d'abril, a les 15:30 h. la sala d'actes de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), acollirà la "Tarda de Mediació: la crisi hipotecària i la mediació" amb la presentació del primer Postgrau en Mediació Mercantil i Hipotecària. La sessió comptarà amb les ponències de la Ima. Sra. Raquel Alastruey, magistrada del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, del Dr. Joan-Francesc Pont, catedràtic de dret financer i tributari de la Universitat de Barcelona, del Sr Salvador Puntes i la Sra. Martha Hernández, experts i docents del Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, el Sr. Alejandro Sosa, expert en implementació i administració de projectes de mediació mercantil per Infonavit, Mèxic, del senyor Xavier Corones, secretari general de la Cambra de Comerç de Barcelona i de la Sra. Miriam Anderson, codirectora de la Clínica Jurídica en Dret Immobiliari i Mediació Residencial de la Universitat de Barcelona.

El Postgrau en Mediació Mercantil i Hipotecària és el resultat de la recent publicació del Reial decret llei 5/2012, de 5 de març, de mediació en assumptes civils i mercantils que estableix un nou marc jurídic per a la resolució de conflictes.

Aquest decret estableix una ordenació general de la mediació aplicable als diversos assumptes civils i mercantils, i sobre la mediació amb la jurisdicció ordinària, fent efectiu el primer dels eixos de la mediació, la desjudicialització de determinats assumptes.

La mediació hipotecària sorgeix com un nou rumb d'intermediació entre deutors i entitats de crèdit. En molts casos, la mediació hipotecària pot ser la solució a una situació difícil, arribant a un acord i podent suposar un quitament o la dació en pagament amb cancel·lació del deute, o la reestructuració del deute.

L'IL3-UB posa en marxa aquest postgrau per donar resposta a la creixent demanda de perfils professionals en aquest nou àmbit de la mediació.

Enllaços d'interés:

Si vols veure tota la informació fes clic aquí