IL3-UB conversa amb directius líders en gestió del talent: Com ho estan fent els millors en rrhh?

08.06.2016

Unilever, Sanofi, Vueling, Boehringer Ingelheim i Affinity Petcare són les cinc empreses que inauguren la sèrie d'entrevistes amb profunditat HR Insights.

Unilever, Sanofi, Vueling, Boehringer Ingelheim i Affinity Petcare són les cinc empreses que inauguren la sèrie d’entrevistes amb profunditat HR Insights. La iniciativa, impulsada per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, descobreix, a través de converses inspiradores amb directius de RRHH, qüestions com el tipus d’accions innovadores d’engagement que s’estan executant, les mètriques imprescindibles per al seu dia a dia o la manera com estan incorporant tecnologies disruptives al camp del Big Data o HR Analytics.

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), en col·laboració amb Aedipe i l’Observatori de Recursos Humans (OHR) presenten HR Insights: una sèrie d’entrevistes amb profunditat amb directius de recursos humans d’empreses líders en els seus sectors en les quals es descobreixen les bones pràctiques en gestió del talent que estan impulsant a les seves organitzacions. La primera, que es publica avui, és Unilever, i cada dues setmanes es farà una nova entrega amb empreses com Sanofi, Vueling, Boehringer Ingelheim, Affinity Petcare, Banc Sabadell, Gas Natural, Zurich o Brico Depot, entre d’altres.

Al llarg de la sèrie, els entrevistats detallen de manera molt concreta les iniciatives que estan impulsant per donar suport a la posició de lideratge de les seves empreses, alhora que les preparen per les ràpides evolucions que viuen els seus mercats. Yolanda Menal d’Unilever aprofundeix en la manera com el desplegament transversal dels valors en cada una de les operatives de la organització permet consolidar el creixement i els resultats de negoci. La campanya per la bellesa real d’una de les seves marques, Dove, és exemple d’aquest enfocament innovador de RSC. En aquest cas, els mateixos treballadors de l’empresa van a les escoles a parlar d’autoestima amb els adolescents, recullen les seves inquietuds i les tenen en compte per dissenyar un cicle de comercialització responsable del producte.

Olga Salomó de Boehringer Ingelheim explica la tasca realitzada amb els professionals per acompanyar l’evolució del model de negoci farmacèutic des de la píndola fins al servei. Les matrius que han establert per verificar que van per bon camí són: si un 50 % dels llocs de l’empresa es cobreixen amb processos de promoció interna i si any rere any augmenta la ràtio de rotació interdepartamental, la gestió del talent va om hauria d’anar. En la mateixa línia, Carme Jordà de Sanofi dóna detalls de com fan el seguiment del benestar dels seus treballadors: la reducció de baixes o la millora dels resultats de les avaluacions de benestar psicosocial són alguns dels KPIs que milloren amb accions com les iniciatives d’esport en equip o plenes facilitats per a la conciliació laboral.

Cristian Rodríguez-Ferrera de Vueling Airlines aprofundeix en com aborden el repte d’una plantilla eminentment jove. Destaca les altes dosis de creativitat a l’hora de mantenir viu el compromís del professional, amb incentius sempre atractius per als millenials, com són els vols, i total transparència gràcies als esmorzars mensuals amb la direcció general on tothom pot plantejar de manera oberta les seves preguntes i inquietuds. Finalment, per tancar el primer cicle d’entrevistes, Teresa Niubó d’Affinity Petcare planteja com la transformació digital de les empreses té molta més relació amb les persones que amb la tecnologia.

Un estil nou de management

Amb un paper cada vegada més rellevant en la definició de l’estratègia de negoci de les seves empreses, els directius de recursos humans participants a HR Insights representen una nova generació d’executius que han aconseguit dissenyar i implementar propostes innovadores de gestió del talent a les seves organitzacions. Entre els temes analitzats en el conjunt de la sèrie hi ha assumptes com la cultura corporativa i el lideratge, la detecció, el desenvolupament i el compromís del talent; les mètriques i el retorn de la inversió en recursos humans, o la visió de futur, entre d’altres.