Departaments de RRHH, decisius per a l'èxit empresarial.

07.07.2014

El món digital i l'entorn social 2.0 atorguen un nou protagonisme als departaments de recursos humans, que es converteixen en peces clau per a l'evolució de l'estratègia de negoci de les seves empreses. La Keynote Session "Noves eines digitals per a RRHH", liderada per Roca Salvatella, va confirmar que la forma de localitzar, connectar, impulsar i fidelitzar el talent ha canviat.

Gerard Vélez, mànager de Roca Salvatella.
Per a Gerard Vélez, mànager de Roca Salvatella, el procés és imparable: “El món digital està forçant una profunda transformació dels models de negoci. Es redefineixen els processos interns, canvien els punts de contacte amb el mercat, i fins i tot es redissenya l'oferta per a passar d'entregar productes a serveis. Els departaments de Recursos Humans han d'aprendre d'aquests canvis i començar a incorporar dinàmiques digitals al seus processos per tal de ser decisius en l'èxit de les seves empreses”.

Les oportunitats que un món connectat aporta a la gestió del talent són infinites, i precisament per això, els responsables de recursos humans es pregunten amb certa confusió com poden incorporar-les als seus processos i tenir així una vertadera vocació digital “per a anar més enllà del recruitment via LinkedIn, que és exactament el mateix que fèiem quan anàvem a les ETT”, va destacar Gerard Vélez.

Sota aquesta premissa, la Keynote Session vol descobrir els quatre àmbits de l'operativa de RRHH sotmesos a una imparable tendència de canvi que beneficiarà tant al desenvolupament professional de les persones, com a les empreses.

L'atracció del talent ja no es realitza mitjançant un procés de selecció específic, sinó que es fa amb l'objectiu de tenir sempre a prop els professionals que s'identifiquin amb la cultura de la firma i que aportin les habilitats que el negoci necessita. Els models d'aprenentatge superen les tradicionals iniciatives ”d'hores de formació a l'any” per tal d'assegurar la transferència de coneixements al professional en el dia a dia de la feina, de forma permanent i desestructurada, “tal i com aprenem a internet”, amb lògiques més informals i eines més atractives (vídeos, podcast, experiències...).

Així mateix, RRHH assumeix la responsabilitat del desenvolupament de la cultura digital a l'empresa, impactant directament en la forma en què es gestionen els processos en el global de la companyia “ja que tot el què es fa en el món digital es pot mesurar, avaluar i, per tant, pot millorar-se per a aportar encara més valor al negoci”. Per últim, pel què fa a la retenció del talent, avui més que mai és possible conèixer qui són els nostres assalariats per tal de saber què els motiva i què els apassiona, i així poder personalitzar al màxim la proposta de valor que l'empresa els fa per a assegurar el seu compromís.

Les Keynote Session són una iniciativa de l'IL3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, en les què, de la mà de reconeguts experts de l'àmbit empresarial, s'analitzen les tendències que estan impactant de manera decisiva en la forma de gestionar el negoci.