IL3-UB llança Map@UB,una nova aplicació d'iPad (App) per aprendre col·laborativament.

23.06.2011

L'Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona publica una nova App per aprendre, Map@UB pronunciat en anglès, MapAtUB-disponible, des d'avui, per iPad a l'iTunes AppStore d'Apple. Creada amb finalitat pedagògica, en aquesta ocasió és una proposta col·laborativa i visual per aprendre.

Una App 2.0. Crear, col·laborar, participar i compartir són les bases per aprendre avui, i en això es basa aquesta nova aplicació. Map@UB serveix per a que els usuaris comparteixin recursos –fotos, àudios, vídeos, articles, textos o webs- sobre un tema concret. La participació posterior de la resta de companys és la clau: nous comentaris, votacions, categoritzacions o contraarguments faran evolucionar l’interès del recurs.

Principals funcionalitats. L’App disposa de diversos temes, anomenats mapes. Són bases de dades visuals on hom es pot subscriure segons el seu interès. Els usuaris donen d’alta recursos nous, els assignen categories (tags), adjunten una descripció i, fins i tot, indiquen les coordenades on localitzar el recurs. Els altres usuaris poden consultar els registres, filtrar-los, afegir comentaris, votar-los o marcar-los com a favorits. A més, poden seguir a mode de tweets els registres d’una categoria o d’un usuari concret.

Pla pilot d’innovació. Aquest desenvolupament s’emmarca dins el projecte Aprendre amb iPads, que té per objectiu conèixer el concepte de mobilitat en l’aprenentatge que valoren els alumnes de postgrau. Hi participen 98 estudiants, els grups d’Art Contemporani i de Community Manager. Han analitzat l’eina, han estat valorant apps comercials i ara treballen amb aplicacions dissenyades per la pròpia institució. Els resultats de la prova pilot, de gran valor per a dissenyar processos d’aprenentatge mòbil, estaran disponibles en pocs mesos.

Es pot descarregar des de: