Cal Cego, Col·lecció d'Art Contemporani, fa el lliurament d'una beca de Postgrau.

15.07.2011

El Màster d'Art Contemporani, de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i dirigit pel crític d'art i comissari, David G. Torres, va iniciar-se gràcies a l'impuls de Cal Cego, Col·lecció d'Art Contemporani.

El Màster d'Art Contemporani, de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i dirigit pel crític d'art i comissari, David G. Torres, va iniciar-se gràcies a l'impuls de Cal Cego, Col·lecció d'Art Contemporani. Aquesta col·laboració mantinguda en el temps ha permès arribar avui a la quarta edició del màster.

Cal Cego és una col·lecció d'art contemporani que neix amb la missió de contribuir a la creació de sentit, coneixement i intercanvi d’idees des de Barcelona i en relació amb la resta del món, amb la finalitat de conformar un llegat tan conceptual com patrimonial. En l’actualitat, la col·lecció compta amb prop de 400 peces i no té una seu fixa d’exhibició, sinó que col·labora amb nombroses institucions i iniciatives per tal de donar-se a conèixer.

El Màster en Art Actual, un dels programes més singulars de l’àrea de cultura, incorpora en el seu programa formatiu activitats professionalitzadores orientades a l’adquisició d’experiència i a desenvolupar el pensament crític. Un clar exemple del compromís per part de l’Institut de Formació Contínua de millorar l’ocupabilitat de les persones, tot afavorint la professionalització dels participants, tant a l’hora d’iniciar la seva trajectòria professional dins del món de l’art, així com perquè els professionals del sector puguin actualitzar els seus coneixements. Tanmateix, s’ha creat una xarxa d’exalumnes que els permet seguir profunditzant en el coneixement de l’art contemporani, ja sigui a través de viatges a diverses ciutats (Pequin, Paris, Berlin, Estocolm, Venècia, etc.), o mantenint una xarxa de contactes internacional fluïda i activa amb Facebook i Twitter.

Per tal de poder afavorir la inclusió de persones que tot just inicien els seus primers passos en el mercat laboral i que no han desenvolupat encara la seva carrera professional, Cal Cego ha creat una beca amb una aportació econòmica per tal de facilitar l'accés a aquesta formació. En l'edició 2010-2011, la persona beneficiada amb aquesta beca ha estat Alelí Mirelman, resident a Palma de Mallorca i llicenciada en belles arts l’any 2009 per la Universitat de Barcelona. Alelí Mirelman va realitzar les pràctiques optatives del màster al Centre d’Exposicions i Documentació de l’Art Contemporani “Casal Solleric” i ha desenvolupat la producció de l’exposició de Carles Gispert que es realitzarà al Centre Cultural “La Misericòrdia” de Palma de Mallorca, organitzada pel Consell de Mallorca.

El passat dia 7 de juliol es va fer el lliurament oficial de la beca en el qual David G. Torres, director del màster, va destacar de Cal Cego la seva voluntat d'impulsar, des de la societat civil, iniciatives i apostes que fan créixer la cultura, ja sigui des de la seva col·lecció d'art com en la seva projecció. D’altra banda, Josep Inglada, propietari de la col·lecció d’art contemporani de Cal Cego, va destacar la importància del màster com a pioner en formació en art i cultra on-line, que promou el contacte amb la realitat, la participació amb els alumnes i el treball en equip i la professionalització de l'alumnat. L'alumna becada, Alelí Mirelman, va donar les gràcies per la iniciativa i va destacar com el màster li va servir per introduir-se en el món professional i li va permetre conèixer maneres de treballar en el sector i de sentir-se molt a gust aprenent. Finalment Marta López, directora de programes de l’IL3-UB, va destacar com el Màster en Art Actual és, dins de la casa, un dels programes formatius pioners en l'adopció de projectes d'innovació educativa.

Enllaç relacionat: