Barcelona rep a una delegació internacional d'experts en microxarxes elèctriques sostenibles.

15.09.2014

L'IL3-UB acollirà els propers dilluns 22 i dimarts 23 de setembre el Microgrid Deployment Workshop Fall 2014, un dels esdeveniments més importants en relació amb el disseny i aplicació de microxarxes elèctriques.

• L'IL3-UB acollirà una important trobada internacional en relació amb el disseny i aplicació de micro plantes per a la generació elèctrica distribuïda, el Microgrid Deployment Workshop Fall 2014. Aquest esdeveniment ha estat promogut per HOMER Energy, companyia especialitzada en tecnologia per al disseny d'aquest tipus d'infraestructures, i Trama TecnoAmbiental, enginyeria espanyola amb projectes en el camp de les renovables a nivell internacional.

• En línia amb l'aposta de diverses institucions i governs internacionals per tal d'augmentar la quota de les energies netes a la matriu de generació, s'ha demostrat que les microxarxes són altament efectives en països en desenvolupament i, a més de garantir la continuïtat del subministrament elèctric, permeten operar amb total independència energètica, ja que basen la seva producció en fonts 100% renovables.
L'IL3-UB acollirà els propers dilluns 22 i dimarts 23 de setembre el Microgrid Deployment Workshop Fall 2014 (www.microgridconference.com), un dels esdeveniments més importants en relació amb el disseny i aplicació de microxarxes elèctriques, una proposta de generació i distribució basada en energies netes dissenyada per a illes i emplaçaments remots, que compta amb una gran acceptació en regions com Àfrica, Àsia o Llatinoamèrica.

La trobada, que confirma l'interès mundial pel desenvolupament d'infraestructures energètiques que donin protagonisme a les renovables, està organitzat per Homer Energy (www.homerenergy.com) i Trama Tecnoambiental TTA (www.tta.com.es), dues firmes de referència en l'àmbit de la generació distribuïda amb energies renovables i la sostenibilitat energètica, compta amb el suport de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, l'IL3-UB, i el patrocini de Gildemeister Energy Solutions (energy.gildemeister.com) com a Patrocinador Platí, així com de SMA Ibérica Tecnología Solar (http://www.sma-iberica.com) i Northern Power Systems (www.northernpower.com), en qualitat de Patrocinadors Plata.

HOMER Energy és una companyia nord-americana líder en el desenvolupament i la comercialització del software de codi obert HOMER, desenvolupat pel Departament d'Energia d'Estats Units per al disseny i la gestió integrada de xarxes energètiques sostenibles, i que avui en dia l'utilitzen més de 100.000 professionals de 193 països. D'altra banda, TTA és una empresa d'enginyeria i consultoria amb seu a Barcelona, que compta amb un gran nombre de projectes  de generació renovable i de microxarxes als cinc continents.

Microgrid Deployment Workshop Fall 2014

Aquest esdeveniment, com l'últim realitzat a Cancun, Mèxic, reunirà a un centenar d'experts procedents d'una vintena de països de diversos àmbits, tals com desenvolupadors de tecnologies, empreses públiques d'electricitat, propietaris d'instal·lacions, empreses de la industria, del sector acadèmic i ONGs.  El taller oferirà una agenda de continguts, amb un especial protagonisme dels projectes d'electrificació per mitjà de microxarxes, fet que permetrà comprovar la viabilitat econòmica que tenen aquestes instal·lacions i confirmarà el seu impacte positiu en zones rurals de països tan diversos com, Sudan del Sud, Líban, Kenya, Etiòpia, Txad, Grècia, Equador, Colòmbia, Tailàndia o Austràlia.

A més, durant els dos dies de sessions, més de 20 experts nacionals i internacionals debatran sobre l'estat del desenvolupament d'aquest tipus de micro plantes, el seu paper en l'aposta global per la generació elèctrica renovable i les innovacions tecnològiques a disposició del mercat de les microxarxes. Entre els ponents destaquen Dean Cooper, director financer de la  Divisió d'Energia del Programa per al Medi ambient de les Nacions Unides; Elie Abou Jaoudeh, del Centre Libanès per a la Conservació de l'Energia; el professor Izael Pereira, del Centre Strathmore d'Investigació Energètica de Kenya; Zaki Iqbal, investigador del RAK Research & Innovation Center dels Emirats Àrabs Units; Peter Lilienthal, CEO de Homer Energy, i Xavier Vallvé, soci fundador de Trama TecnoAmbiental (TTA).

Les microxarxes són instal·lacions de generació i distribució elèctrica que, degut a les seves particulars característiques tecnològiques incorporen de manera natural fonts renovables com l'energia solar, eòlica o hidràulica, i redueixen notablement el consum energètic i l'emissió de CO2 en el procés de producció de l'electricitat i asseguren la independència energètica dels territoris que la despleguen.

El desenvolupament i èxit comercial de les microxarxes i d'altres tecnologies de distribució de renovables a nivell mundial demostra que el sector d'energies netes obre oportunitats de negoci real a empreses i professionals que ofereixin solucions energètiques més eficients i respectuoses amb el medi ambient. En aquest sentit, la celebració de Microgrid Deployment Workshop Fall 2014 confirma l'aposta de l'IL3-UB per coordinar coneixement expert i experiència en relació a les tendències que marquen el sector i les innovacions que aquest mercat llença i demanda