La XIV Edició del Màster va començar les classes.

18.10.2011

El Màster en Periodisme BCNY va iniciar la seva XIV edició. Ja són catorze els anys en què aquest programa, coorganitzat entre l'IL3 - Universitat de Barcelona i l'Escola de Periodisme de la Universitat de Columbia.

El Màster en Periodisme BCNY va iniciar la seva XIV edició. Ja són catorze els anys en què aquest programa, coorganitzat entre l’IL3 – Universitat de Barcelona i l’Escola de Periodisme de la Universitat de Columbia, es realitza per tal de capacitar a professionals universitaris en el món del periodisme.

L’obertura es realitzà en un acte presidit pel director general de l’IL3, Pedro Vázquez, a qui acompanyaren el director del Màster, Roberto Herrscher; i el fundador del curs, Josep Cuní.

Pedro Vázquez va destacar la importància del Màster en Periodisme BCNY dins l’oferta acadèmica de l’IL3, el qualificà com “un dels cursos top ten de la casa”, i va precisar que l’oferta acadèmica de l’IL3 apunta a millorar l’ocupabilitat dels alumnes en el mercat laboral.

Josep Cuní, per la seva banda, diferencià la crisi econòmica de la crisi professional del periodisme, i va instar als nous alumnes a “clavar els colzes, treballar, i exposar-se sense embuts davant la realitat”.

El director Roberto Herrscher va presentar les característiques del curs i la relació periodística que té amb la ciutat de Barcelona. A més, va dir “pot ser que les tecnologies canviïn, però el que no ha canviat és la necessitat d’explicar amb una mirada periodística la realitat que vivim”.

En aquesta ocasió, la XIV Edició del Màster en Periodisme BCNY està integrada per 23 alumnes d’una desena de països i comunitats autònomes. Els integrants d’aquesta promoció son: Paula Acebo (Zaragoza), Clara Berdié (Catalunya), Jessica Bigio (Colòmbia), Rosa Brescó (Catalunya), Daniela Caruso (Àustria), Alfredo Casas (Colòmbia), Alba Fernández (Catalunya), Albert Gandia (Catalunya), María Teresa González (Veneçuela), Carmen Hierro (Galicia) i Juan Ignacio Irigoyen (Argentina).

També formen part d’aquest curs els alumnes Jordan Nelson (Estats Units), Héctor Leyva (Mèxic), Ariadna Marrugat (Catalunya), Marc Martí (Catalunya), Javier Morera (Catalunya), Jessica Mouzo (Galicia), Álvaro Murillo (Costa Rica), Judit Pedrós (Catalunya), Camila Pinzón (Colòmbia), Martín Rocca (Argentina), Gonzalo Sarasqueta (Argentina) i Jessica Sauras (Catalunya).