L'IL3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, s'alia amb Rakuten per innovar en E-commerce.

15.07.2014

Incorporar les millors pràctiques sectorials compartint amb els millors. Amb aquesta premissa l'IL3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, i el gegant japonès del retail digital, Rakuten España, van presentar un acord de col·laboració per perfeccionar i innovar en el camp del comerç electrònic.

L'IL3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, s'alia amb Rakuten per innovar en e-commerce.
Incorporar les millors pràctiques sectorials compartint amb els millors. Amb aquesta premissa l’IL3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, i el gegant japonès del retail digital, Rakuten España, van presentar un acord de col·laboració per perfeccionar i innovar en el camp del comerç electrònic.La primera iniciativa de l’acord és el Postgrau en E-commerce, que començarà el novembre de 2014 i en el qual també participen de manera activa Correos i Banc de Sabadell.Amb la seva proposta B2B2C, Rakuten està considerada per Forbes una de les deu companyies més innovadores del planeta, i presenta un volum de negoci que acapara el 18 % del total de les vendes que es fan cada dia a tot el món.

Com va explicar Demis Torres, director comercial de Rakuten España, «la companyia s’ha bolcat a la digitalització del teixit empresarial espanyol», per a la qual cosa ha posat a disposició de les pimes locals el know how acumulat en els 15 països en què ja opera i les eines tecnològiques que ha desenvolupat amb la finalitat que els comerços de tots els sectors puguin concretar la seva estratègia de venda digital de manera continuada i amb èxit.Per a David Muntañola, director comercial i de màrqueting de Correos, «aprofundir en el paper de l’operador logístic, responsable de l’únic moment de contacte real entre l’empresa i el client, és la clau per garantir un cicle de venda que, a més d’un cost competitiu, ofereixi un servei homogeni i de plena conveniència».

«Amb Rakuten compartim una visió estratègica i uns objectius de negoci», va comentar Elena Camacho, directora de màrqueting de l’Institut de Formació Contínua de la UB durant la presentació de l’acord.«La capacitat de Rakuten per avançar-se en el seu sector, el seu model organitzatiu openmind i la seva vocació de transferència de coneixements encaixen amb els valors i l'aposta que està fent l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona per proporcionar una formació estretament connectada amb cada mercat, en què les noves eines entregades s’apliquen de manera directa a la realitat del professional», va explicar.

El Postgrau en E-commerce de l’IL3-UB, que a més s’emmarca dins del projecte Rakuten Academy del marketplace japonès, té com a objectiu aprofundir, analitzar i posar en pràctica les últimes tendències i recursos perquè la comercialització en el canal digital assoleixi uns nous nivells d’efectivitat. L’equip docent està format per experts i professionals dels equips de Rakuten, Banc de Sabadell i Correus, que impartiran diverses sessions sobre models de negoci E-commerce, indicadors de rendiment, estratègies de preus, E-payment, màrqueting online o logística, entre altres temes.

«Creiem que hi ha una necessitat real de formació en l’àrea E-commerce i que en poques ocasions es tracta des d’un punt de vista realment pràctic», va comentar Marc Vicente, CEO de Rakuten España;«per això és fonamental establir sinergies entre centres educatius i empreses, que potenciïn un sector que no para de créixer i que pot oferir moltes oportunitats en el futur».Per a Nelida Caldentey, directora general de l’IL3, Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, «és impensable que les empreses donin l’esquena a la tecnologia i a l'E-commerce si volen sobreviure en un món global com l’actual.Aquesta aliança contribuirà de manera decisiva a augmentar la competitivitat, a desenvolupar el talent i a impulsar l’economia entre el teixit empresarial».