"L'empresa familiar tapa els forats que les multinacionals no poden tapar". Eva Duran, antiga alumna MBA PT 99, a l'IL3Aula+

04.02.2009

La ponent destaca la importŕncia que va tenir fer l'MBA per cončixer altres persones que, com ella, tenien experičncia en l'empresa familiar, fet que li va donar fortalesa per seguir endavant amb la seva empresa

El passat 29 de gener, i dins del programa d’activitats de l’IL3Aula+, es va desenvolupar la conferència “L’Empresa Familiar com a pilar de l’economia real”.

Enric Madrigal, membre d’AnticsIL3, va donar inici a la jornada presentant l’Associació com una entitat jove que pretén potenciar les trobades on els antics alumnes intensifiquin la seva xarxa de contactes i puguin conèixer la seva experiència professional.

Tot seguit, va presentar a la ponent, Eva Duran, antiga alumna de l’MBA PT 99 i Consellera Delegada de Trades, S.A., empresa familiar amb més de 30 anys d’història i líder en la distribució de matèries primeres per la indústria alimentària i cosmètica. La conferència va començar amb un repàs a la trajectòria de Trades, S.A., i la innovació que va suposar la seva activitat en el moment de la seva creació, quan s’acabava de sortir de molts anys de règim proteccionista.

Actualment, Trades vol ser quelcom bo tant per a proveïdors com per a clients en diversos aspectes de la indústria alimentària i cosmètica. Amb un equip de 50 persones, presenta 3.000 productes, fet que li permet adaptar-se molt a les necessitats del client. Al proveïdor li facilita el contacte amb el client, encara que estigui en altres entorns culturals.

A continuació, Eva Duran va explicar la importància de les empreses familiars a Espanya (representen el 65% del PIB i el 60% dels llocs de treball) i que malauradament la seva esperança de vida és la meitat respecte la resta d’empreses. Segons Duran, si es pogués incrementar la vida d’aquestes empreses, també s’incrementaria en gran mesura la fortalesa de l’economia. Després de ressaltar les fortaleses, debilitats i reptes de les empreses familiars, va posar l’accent en que el relleu generacional hauria de ser alegre i positiu, i deixar a la nova generació que avanci, sense pensar que s’està apoderant del teu èxit.

En un mercat global, la ponent va reconèixer que una empresa familiar ofereix reptes menys espectaculars a un professional extern que una multinacional, però per altra banda, pot oferir vivències més riques a nivell personal. Duran va mostrar el seu convenciment de que les empreses familiars sortiran reforçades de la crisi per la seva flexibilitat i proximitat al client, i que seran les que sustentaran l’economia, ja que són més resistents que les multinacionals.

Finalment va presentar el seu equip directiu, molt jove però que porta molts anys a Trades, S.A.

Com a conclusió, Eva Duran va remarcar un consell que ha estat present durant tota la seva trajectòria professional: “Fes, encara que t’equivoquis, fes!”. Els assistents van poder compartir els seus dubtes amb la ponent i finalitzar la jornada de manera més informal amb un petit refrigeri.

Organitzat pel departament de Serveis a la Comunitat i amb una periodicitat mensual, el programa IL3Aula+ ofereix als membres de la Comunitat IL3-UB conferències, visites a empreses, tallers i sortides més lúdiques sobre temàtiques específiques que complementen els programes formatius de l’IL3-UB. Totes aquestes activitats conformen espais on el networking entre els membres de la Comunitat IL3-UB és potenciat.

Amb més de 650 assistents en les tres edicions anteriors, el programa de l’IL3Aula+ s’ha consolidat com un dels principals serveis a l’abast dels membres de la Comunitat IL3-UB. El programa IL3Aula+ es completa, entre d’altres, amb activitats relacionades amb el sector farmacèutic, alimentari, les habilitats directives, la transferència de tecnologia, el networking i les energies renovables.

L’accés a les activitats IL3Aula+ és lliure i gratuït. Les places són limitades, per la qual cosa es prega prèvia confirmació d’assistència a Patricia Giménez.

Enllaços relacionats:
Imatges de la conferència
Calendari IL3Aula+
Serveis a la Comunitat de l’IL3-UB

© IL3 - Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telčfon d'Informació: +34 93 309 36 54

Dos campus d'Excel·lčncia Internacional: