L'IL3-UB acull la conferència "El decreixement, la única solució?"

05.06.2008

Emmarcada en el programa d'activitats de l'IL3Aula+, la conferència va a càrrec de José Revilla

El proper dijous 19 de juny, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) acull la cloenda de les activitats del curs acadèmic 2007/08 de l’IL3Aula+, a la mateixa seu de l’Institut (c/ Ciutat de Granada, 131).

Amb el títol “El decreixement, la única solució?”, José Revilla, membre de l'Entesa pel decreixement, entitat que des d'inicis del 2007 està treballant per estendre les idees i les propostes del decreixement en l'àmbit català, explicarà els objectius que mouen aquesta plataforma.

Al mateix temps que la crisi energètica s’evidencia, el nostre model de vida es sosté en un consum abundant de recursos i energia, per tant, el model de globalització, de mercat mundial de productes, de transports i serveis necessàriament haurà de canviar per a fer front a les conseqüències d’aquest model de creixement.

Un model que no tan sols no és possible, sinó que tampoc és just ni desitjable. No és possible degut a la limitació energètica i de recursos, no és just perquè exclou a la majoria de la humanitat, i fa que uns visquin a costa dels altres, i no és desitjable senzillament, perquè el fet de poder consumir més, d’acumular comoditats i objectes , no ens fa més feliços.

Davant d'això, s’aposta pel decreixement. Tal com va dir Ghandi, “hem de viure amb menys per tal que els altres (i tots en general) puguin senzillament viure”. Hem de decréixer, no només per necessitat sinó per humanitat. Hem de decréixer per a seguir vivint, i per a viure tots millor. Hem de viure més localment i senzillament, relocalitzar la producció i el consum, reutilitzar, reciclar, consumir menys i descentralitzar la producció d'energia. A petita escala doncs, podem aportar més que un granet de sorra perquè la base es troba precisament, en viure localment amb el que tenim a l'abast.

La conferència acabarà amb un aperitiu.

L’accés a la conferència, que s’impartirà en castellà, és gratuïta i de places limitades. Les persones que estiguin interessades en assistir-hi, es prega confirmar l’assistència a Patrícia Giménez, no més tard del proper dimarts 17 de juny.

Enllaços relacionats:
Programa d’activitats IL3Aula+ 2007/08