El perfil professional que les empreses de museografia requereixen

06.10.2008

L'IL3-UB organitza una taula de debat entorn al perfil del museògraf

Avui en dia, un museògraf treballa al costat de les ciències de la comunicació i la informàtica, eines de treball que han estat incorporades per a transmetre els continguts de forma lúdica i efectiva. Donada la situació actual, el patrimoni necessita experts en comunicació cultural per poder dur a terme projectes que facilitin la mediació activa amb els visitants, tendència que s'ha desenvolupat en els darrers anys, observant un important increment de les experiències didàctiques vinculades al patrimoni i a la cultura.

Sense deixar al marge que la museografia activa és una eina per poder establir aquesta transmissió de coneixement i d'estratègies amb els visitants, i insistint en la necessitat de crear un diàleg, un espai d'intermediació actiu, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), acull la taula de debat “El perfil professional que les empreses de museografia requereixen”, el proper dimarts 7 d’octubre, a les 19 hores.

L’acte, presidit pel director de Solucions Corporatives, Sr. Octavi Roca, compta amb la participació del director general de projectes culturals de la multinacional Sono Tecnología Audiovisual SL, Sr. Matteo Felicioli, els museògrafs Sr. Ricardo Batista Carissimi-Priori i Sra. Miriam Bernabé, l’arquitecte director de l’estudi d’arquitectura Baena Casamor Arquitectes (BCQ), Sr. Toni Casamor, el director i la coordinadora del màster en museografia interactiva i didàctica impartit per l’IL3-UB, Dr. Joan Santacana i Sra. Carolina Martín, respectivament.

Enllaços relacionats:
El perfil professional que les empreses de museografia requereixen
Màster en museografia interactiva i didàctica