Inaugurat oficialment el curs acadèmic 2007/08 de l'IL3-UB

07.12.2007

El discurs inaugural va anar a càrrec de la directora de Recursos Humans de Caixa Catalunya

El passat divendres 30 de novembre, al Paraninf de l'Edifici Històric, es va celebrar l'acte d'Inaguració del curs acadèmic 2007/08 de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona(IL3-UB). La celebració, presidida pel rector de la Universitat de Barcelona, Dr. Marius Rubiralta, i acompanyat del director general de l'IL3-UB, Dr. Ramón Alemany, va incloure el discurs inagural a càrrec de la Sra. Elionora Solé, directora de Recursos Humans de Caixa Catalunya.

En el seu parlament, el Dr. Ramon Alemany va agrair als estudiants la confiança dipositada en una institució com és l’IL3-UB, entitat que busca, al dia a dia, una major qualitat en la seva formació. Va remarcar que la consecució dels objectius que es van aconseguint és a base de treball i esforç per assolir una oferta formativa d’utilitat per a les persones i les organitzacions. Finalment, va constatar que aquest curs acadèmic 2007/08 és de vital importància donat l’actual procés d’estructuració de la formació en l’Espai Europeu d’Educació Superior i, en aquest sentit, anuncià que  la cerca de qualitat a nivell de l’oferta formativa i del servei són alguns dels criteris de futur pels qual treballarà l’IL3-UB en aquest nou curs.

Seguidament, el rector de la Universitat de Barcelona va presentar a la directora de Recursos Humans de Caixa Catalunya, entitat en la que, des de la seva incorporació el 1989, la Sra. Solé ha desenvolupat gran part de la seva carrera professional, ocupant diversos càrrecs de responsabilitat en la xarxa d’oficines i la gestió de persones. La formació de la Sra. Elionora Solé la vincula ja amb la Universitat de Barcelona, obtenint primer el títol de Tècnica en Empreses i Activitats Turístiques al centre CETT, adscrit a la UB, i posteriorment el diploma Executive MBA a la Universitat de Barcelona Virtual (programa que actualment segueix integrat a l’oferta de l’IL3-UB). La seva formació interdisciplinar també inclou diversos programes de postgrau i d’especialització (desenvolupament directiu, assessoria fiscal, finances, direcció bancària, etc.) a altres institucions de prestigi com la UPF, l’Instituto d’Empresa i l’IESE. La vinculació amb la Universitat de Barcelona, però, va més enllà, mantenint, a nivell professional, importants vincles amb el Grup Universitat de Barcelona que es plasmen en el seu nomenament com a membre del patronat de la Fundació Privada de l’Institut de Formació Contínua (IL3-UB).

La Sra. Solé va desenvolupar el seu discurs “Estudiante y empresa. Profesionales y Universidad”, adreçant-se als tres grans col·lectius que participen en la formació continuada: els estudiants, les empreses i la Universitat, on cada un d’ells interaccionen d’una manera directa o indirecta, per tal de facilitar un servei de formació de qualitat.

En el transcurs de l’esdeveniment, va actuar el Cor de la UB, amb el següent repertori: Lord, for thy tender mercy's sake (Richard Farrant), Locus Iste (Anton Bruckner) i Gaudeamus Igitur (popular universitària).

Finalment, el rector de la Universitat de Barcelona, després d’adreçar als presents un parlament institucional sobre la importància de la connexió entre universitat i empresa, i de la formació al llarg de la vida, va declarar oficialment inaugurat el curs acadèmic 2007/08 de l’IL3-UB, tot convidant als assistents a un aperitiu, i a lafesta posterior a la sala Duvet de Barcelona.

Enllaços relacionats:

Discurs Dr. Ramon Alemany