La XI edició del Màster en Periodisme BCNY rep els seus diplomes.

08.02.2010

Els alumnes de la XI Edició del Màster en Periodisme BCNY han rebut els seus diplomes que acrediten l’aprovació d’aquest curs, organitzat entre l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, i l’Escola de Periodisme de la Universitat de Columbia, de Nova York.

L’acte va ser presidit pel rector de la Universitat de Barcelona, Dr. Dídac Ramírez,  acompanyat pel director general de L’IL3-UB, Sr. Pedro Vázquez, i el degà de l’Escola de Periodisme de Columbia, Sr. Nicholas Lemann. També hi van ser el director del Màster, Sr. Roberto Herrscher, i el fundador del curs, Sr. Josep Cuní.

La ronda de presentacions es va iniciar amb la intervenció del Sr. Pedro Vázquez, qui va destacar el rol del periodisme en la societat i va animar als recent titulats a “exercir la seva professió amb responsabilitat”.

El discurs central el va protagonitzar el degà de l’Escola de Periodisme de Columbia. Nicholas Lemann va començar amb un repàs de l’evolució del periodisme en els Estats Units, fent una especial menció en el rol que ha tingut aquesta universitat nord-americana, amb més de 90 anys de història.

Lemann va dir que el periodisme viu “una situació dramàtica”, que es potencia amb el sorgiment d’Internet. Precisament, va dir que aquesta eina “és el millor invent per el periodisme, menys per una cosa: ningú ha arribat a una solució per guanyar diners amb ella”. Per això, creu que la funció de les universitats és fonamental i que “el debat sobre el futur pròxim del periodisme es resoldrà en elles”.

Josep Cuní va enllaçar les paraules de Lemann, i va instar als recents graduats que sàpiguen diferenciar en l’ús laboral i de l’oci que permeten les noves tecnologies.

Per part de Roberto Herrscher, director del curs, va dir que més enllà de les noves possibilitats tecnològiques, “el que valdrà seguirà essent el saber fer bon periodisme, com sempre. En definitiva, el que els destacarà són els valors que hem tractat aquí, no ja d’inculcar-los, sinó dels que vostès treguin a la llum”.

El discurs en nom dels alumnes va correspondre a Awad Mohamed, de Sudan, qui es troba encapçalant un projecte periodístic al seu país. Mohamed va destacar el caràcter internacional del curs, i va destacar que aquesta característica “ens ha fet veure problemes encara més profunds que abans veiem com llunyans. Això ens ha donat una perspectiva de la crisi com afrontable, la qual cosa ens permet no perdre l’esperança i poder anar cap a un autèntic periodisme que permeti canviar la realitat, tal i com va afirmar Richard Kapuscinski”.

El rector de la Universitat de Barcelona, Dr. Dídac Ramírez, va felicitar als nous titulats “perquè tenen un títol d’un curs de gran prestigi, avalat per institucions tan reconegudes com la Universitat de Columbia”.”Avui comencen a caminar com a comunicadors, i saben bé que els mitjans de comunicació són grans creadors d’opinió, per això, espero que puguin desenvolupar aquesta magnífica professió des de la professionalitat i la integritat”.

La XI edició del Màster en Periodisme BCNY va estar integrada per 28 alumnes, provinent de països com Espanya, França, Itàlia, Portugal, Sudan, Nicaragua, Argentina, Colòmbia, Mèxic, Brasil, Veneçuela i els Estats Units. Al llarg dels seus 12 anys d’existència, més de 320 professionals han passat per les aules del Màster en Periodisme BCNY, del quals al voltant del 90% es troben treballant en els mitjans de comunicació.