IL3-UB i Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona signen un conveni de col.laboració

08.07.2008

131 mercats municipals repartits en 60 municipis de la província de Barcelona podran beneficiar-se d'una formació especialitzada

Properament, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i l’Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona signaran un conveni de col·laboració per a la posada en marxa i impartició del “Postgrau en Direcció i Gestió de Mercats Municipals”, el primer postgrau específic de l’Estat, orientat exclusivament a formar els directors i gestors dels mercats municipals.

Els mercats municipals de la demarcació de Barcelona són equipaments públics amb una important funció social i una font d’activitat econòmica per als seus municipis, estimant-se que en el seu conjunt facturen aproximadament 928 milions d’euros anuals.

El curs de postgrau, de modalitat presencial, té una durada de 210 hores i la primera edició es començarà a impartir el gener de 2009. S’adreça a directors, gestors i tècnics de l’àmbit municipal els quals desenvolupen les seves funcions en la gestió de mercats en l’àmbit local; els participants comptaran amb el suport de la Diputació de Barcelona. Els participants que finalitzin amb èxit el programa formatiu rebran el diploma acreditatiu de postgrau de l’IL3-UB.

S’ha constituït una Comissió de Seguiment la qual té per objectiu garantir la correcta planificació, gestió i desenvolupament del programa del Postgrau en Direcció i Gestió de Mercats Municipals, consensuat per ambdues entitats.

En l’acte de signatura del conveni, que tindrà lloc a la seu de l’IL3-UB (c/ Ciutat de Granada, 131), intervindran el Sr. Xavier Florensa i Cantons, president delegat de l’Àrea de Comerç actuant en nom i representació de la Diputació de Barcelona i el director general de l’Institut de Formació Contínua, IL3-UB, Dr. Ramon Alemany Leira. També hi assistiran el Sr. Marc Alegre i Basagaña, gerent de l’Àrea de Comerç, el Sr. Bernat Valls, Cap de l’Oficina de Mercats i Fires Locals, el Sr. Francesc Xavier Torrent i Perarnau, tècnic de l’Àrea de Comerç, tots ells de la Diputació de Barcelona. Per part de l’IL3-UB, assistiran el director acadèmic, Sr. Gregorio Casamayor, i el consultor de Solucions Corporatives, Sr. Miguel Alós.