Miquel Bonet participa a la tertúlia del programa Hora 25 de la Cadena SER

09.07.2009

Coordinador del programa dels seminaris en Competències Directives de l'IL3-UB va parlar sobre l'ampliació de l'edat de jubilació

El passat dijous, 2 de juliol, Miquel Bonet, director del programa dels seminaris en Competències Directives de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), va participar al programa Hora 25 de la Cadena SER. El programa, dirigit per la periodista Àngels Barceló, va girar al voltant del talent dels veterans. D’entre els tertulians, també varen intervenir el Sr. Leopoldo Abadia i el president d’Enel, José Francisco Olastoaga.

En el transcurs del programa, es va parlar de la gran pèrdua de talent i diner que representa, en molts casos, les prejubilacions sense fre en les grans corporacions, que en algunes ocasions han sufragat els mateixos contribuents.

El Sr. Miquel Bonet va parlar de la importància de les actituds i les competències de moltes persones majors de 55 anys que segueixen formant-se, on la seva experiència és decisiva per a manejar situacions difícils, com l’actual. No obstant, moltes empreses tenen l’oportunitat de contractar aquestes persones per a projectes a l’estranger, amb un plaç determinat de 2 o 3 anys, donat que la majoria dels joves executius no tenen ni disposen d’aquesta mobilitat.

Finalment, Bonet va fer èmfasi en que la jubilació està justificada com un descans merescut per a molts treballadors, especialment, en aquells treballs durs o sacrificats com és el cas de l’hostaleria, on considera que hauria de ser pactada amb el propi treballador, especialment quan aquest no desitja jubilar-se perquè creu que encara pot ser útil per al negoci.

Miquel Bonet i Anglarill, nascut a Manresa en 1947, dirigeix el programa de Formació Superior en Competències Directives de l'IL3-UB, alhora que és director de varis cursos sobre la temàtica a l’IL3-UB. Conseller de Select Recursos Humans, Bonet és llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, diplomat en ciències de l'empresa, especialitzat en l'àrea de comunicació i màrqueting, i ha realitzat diversos màsters en dret, psicologia i gestió empresarial, per la Universitat de Barcelona i Escoles de negocis, EPJ, ESMA, ESADE, AESDE entre d’altres.

Enllaços relacionats:
Hora 25 (Cadena SER)