Ha mort Magí Pont Mestres, catedràtic en Dret Tributari

10.03.2008

El 9 de març de 2008 ha mort el Dr. Magí Pont Mestres, catedràtic i professor emèrit de Dret Tributari de la Universitat de Barcelona, i director-fundador del Màster en Assessoria Fiscal.

Nascut el 1927 a l’Ametlla de Segarra, Magí Pont Mestres estudià Peritatge Mercantil al Col·legi de les Escoles Pies de Sarrià, i Professorat Mercantil a l’Escola d’Alts Estudis Mercantils de Barcelona. Llicenciat en Dret i Ciències Econòmiques, i doctorat a la universitat d’Oviedo gràcies a la seva tesi sobre El problema de la resistència fiscal (1972, Bosch), el 1967 va guanyar per oposició la Càtedra d’Hisenda i Comptabilitat Públiques i Legislació tributària de l’Escola de Comerç de Pamplona.

Ja a Barcelona, després d’una segona oposició, va obtenir una plaça a l’Escola d’Alts Estudis Mercantils (actualment, Escola Universitària d’Estudis Empresarials), on ocupà la càtedra d’Hisenda Pública i Dret Tributari durant 30 anys. El 1973 fou escollit director de l’Escola, càrrec que exerciria fins el 1984.

El 1967 fundà, junt amb altres 20 professionals, l’Associació Espanyola d’Assessors Fiscals (AEDAF), i el 1968 fou escollit president de la delegació de Catalunya de l’Institut de Censors Jurats de Comptes d’Espanya, entitat de la qual seria president estatal entre 1972 i 1989. El 1974 va ingressar com a membre numerari a la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres.

Magí Pont Mestres fou membre d’honor de la Reial Acadèmia de Doctors i ha dirigit el Màster en Assessoria Fiscal de l’IL3-UB.

La cerimònia de comiat tindrà lloc dimarts, 11 de març de 2008, a les 11:30h al Tanatori de Les Corts.