IL3Aula+: "La farmàcia és un centre de salut"

10.03.2009

El dijous 26 de febrer es va celebrar la conferència "Millora la rendibilitat de la teva farmàcia: medicaments publicitaris"

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) va organitzar el passat 26 de febrer la conferència del programa IL3Aula+ “Millora la rendibilitat de la teva farmàcia: medicaments publicitaris”.

En primer lloc, el Dr. Josep Allué Creus, professor titular de fisiologia vegetal i director del màster en gestió professional i empresarial de l’oficina de farmàcia de l’IL3-UB, va presentar els ponents que l’acompanyaven a la mesa presidencial: Sr. Rafael García Gutiérrez, director general de Anefp i Sra. Francisca Laguna, membre del comitè tècnic de l’Anefp i membre de la junta directiva de AEPAR.

El Dr. Allué va exposar la importància del farmacèutic com a garant del bon ús dels medicaments publicitaris, destacant que la farmàcia és una empresa que ha de tenir una bona gestió, així com buscar nous ingressos en l’actual situació de crisi econòmica, ingressos que poden venir dels medicaments publicitaris.

Seguidament, Rafael García va fer la descripció que la legislació vigent accepta com a medicament publicitari: aquell que no necessita recepta mèdica i no està finançat pel sistema públic de salut. Actualment, Espanya es troba a la cua d’Europa en el consum d’aquest tipus de medicaments, i segons el Sr. García, el legislador espanyol no afavoreix l’expansió d’aquests productes perquè pateix un excés de paternalisme. Tot i així, donat que la Unió Europea està legislant en sentit contrari, s’espera que el consum s’incrementi a mig i llarg termini.

Finalment, Francisca Laguna va explicar la seva experiència de set anys en l’oficina de farmàcia, que l’han portat a afirmar amb rotunditat que “la farmàcia és un centre de salut”. També va coincidir en qualificar la farmàcia com una empresa que ha d’aprendre a fidelitzar als clients i a diferenciar entre vendre i dispensar. La seva intervenció va acabar amb un repàs dels medicaments fets a base de plantes, i el seu paper cada vegada més important a les oficines de farmàcia.

Finalitzades les ponències, els assistents van poder encetar un interessant debat amb els conferenciants, que va acabar de manera més informal a l’aperitiu final.

Les presentacions es poden consultar a la Comunitat IL3-UB.

Organitzat pel departament de Serveis a la Comunitat i amb una periodicitat mensual, el programa de l’IL3Aula+ ofereix als membres de la Comunitat IL3-UB conferències, visites a empreses, tallers i sortides lúdiques sobre temàtiques específiques que complementen els programes formatius de l’IL3-UB. Totes aquestes activitats conformen espais on el networking entre els membres de la Comunitat IL3-UB és potenciat.

Amb més de 650 assistents en les tres edicions anteriors, el programa IL3Aula+ s’ha consolidat com un dels principals serveis a l’abast dels membres de la Comunitat IL3-UB.

El programa IL3Aula+ es completa, entre d’altres, amb activitats relacionades amb el sector farmacèutic, alimentari, les habilitats directives, la transferència de tecnologia, el networking i les energies renovables.

L’accés a les activitats IL3Aula+ és lliure i gratuït. Les places són limitades, per la qual cosa es prega prèvia confirmació d’assistència a Patrícia Giménez (pgimenezf@ub.edu).

Enllaços relacionats:
Calendari IL3Aula+