L'IL3-UB acull la conferència "Com cuidar i cuidar-se al mateix temps"

14.03.2008

L'IL3Aula+ ofereix una visita guiada a les instal·lacions de les caves Codorniu, i per la tarda, la jornada a càrrec de la psicòloga clínica Mireia Golobardes

El proper dijous 10 d’abril, i dins del programa d’activitats de l’IL3Aula+, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) ha organitzat dues activitats: a les 10h, tindrà lloc una visita guiada per les instal·lacions de les caves Codorníu (Sant Sadurní d’Anoia), i a les 19h, se celebrarà la conferència “Com cuidar i cuidar-se al mateix temps” a la seu de l’Institut (c/ Ciutat de Granada, 131), a càrrec de Mireia Golobardes, psicòloga clínica.

Codorníu és una empresa familiar que té els seus orígens al segle XVI, on durant els seus gairebé 500 anys d'història ha romàs en mans d'una mateixa família. El 1872, Josep Raventós va elaborar cava per primer cop a Espanya, instaurant així, una indústria completament nova a la regió del Penedès. Codorníu és el grup vitivinícola amb major superfície de vinyes en propietat de tota Espanya. Controla el procés d'elaboració de tots els seus caves, des de la plantació de les vinyes fins al producte final. El Grup Codorníu es dedica a l'elaboració de caves i vins, tots ells situats en reconegudes zones vinícoles, tant nacionals com internacionals, com per exemple, Codorníu (D.O. Cava), Raimat (D.O. Costers del Segre), Bodegas Bilbaínas (D.O.Q. Rioja i D.O. Cava), Septima (Mendoza, Argentina), Artesa (Napa Valley, Califòrnia), entre d’altres.

Per la tarda, la psicòloga Mireia Golobardes impartirà la conferència “Com cuidar i cuidar-se al mateix temps”, a la seu de l’IL3-UB, qui parlarà de la satisfacció que suposa poder ajudar algú estimat si aquest no es pot valdre per sí mateix, però també com aquesta situació implica una feixuga càrrega física i emocional. Així mateix, també parlarà de la millor manera de cuidar i cuidar-nos pel benefici conjunt. La conferència va adreçada a professionals de la salut, dependència, geriatria i a qualsevol persona que tingui cura d’una altra i vulgui cuidar-se a sí mateixa. Mireia Golobardes, llicenciada en psicologia per la Universitat de Barcelona, i postgraduada en psico-oncologia, ha cursat el Màster en Teràpia Familiar Sistèmica, és docent de Salut i Qualitat de Vida, i experta en atenció psicològica a nens hiperactius, adolescents i adults.

En acabar la conferència, els assistents podran compartir amb la ponent un espai més proper durant l’aperitiu que tradicionalment tanca les activitats de l’IL3Aula+.

L’accés a les activitats és gratuït i de places limitades. Aquelles persones que estiguin interessades en visitar les instal·lacions de les caves Codorníu, es requereix confirmar l’assistència abans del proper dijous 27 de març, i per a aquelles que vulguin assistir a la conferència, es prega confirmació no més tard del proper 3 d’abril a Patricia Giménez (pgimenezf@ub.edu).

Enllaços relacionats:
Programa d’activitats 2007-08 IL3Aula+