Hilda Wengrower publica "La vida és dansa: l'art i la ciència de la Dansa Moviment Teràpia"

14.05.2008

Directora del màster en teràpia a través del moviment i la dansa, impartit per l'IL3-UB, explica el significat de la dansa i les seves relacions amb la vida, el creixement i el canvi

El camp de la dansa moviment teràpia cada vegada més ha pres importància, fruit de l’evolució de l’art del moviment, de la dansa i de la psicologia. Ha esdevingut una acció motriu que prové de l’individu i respon a sensacions internes o a la percepció d’estímuls externs. Amb l’objectiu d’apropar el moviment com una eina comunicativa i el seu reconeixement terapèutic, Hilda Wengrower ha publicat el llibre “La vida és dansa: l’art i la ciència de la Dansa Moviment Terapia”, de la qual n’és coautora juntament amb Sharon Chaiklin.

Hilda Wengrower, doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona, és docent de la Universitat Hebrea de Jerusalem (departament d'Estudis de Teatre) i membre del comitè d'investigació de la Xarxa Europea per al desenvolupament de la Dansa Moviment Teràpia. Actualment, també és directora del màster en teràpia a través del moviment i la dansa de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB).

La dansa moviment teràpia tracta de combinar aspectes creatius i expressius, per tal d’afavorir el procés psicoterapèutic, assolint la integració física i psíquica de la persona. En “La vida és dansa: l’art i la ciència de la Dansa Moviment Teràpia” pretén reflectir la connexió entre les experiències emocionals, les corporals i les psíquiques. Les postures i moviments, la manera d'ocupar l'espai, ens parlen analògica i simbòlicament de les tensions, emocions, relacions i històries de vida dels pacients.

El llibre es troba estructurat en tres parts: la primera es correspon a la part introductòria del camp de la dansa moviment teràpia; la segona, presenta un enfocament més pràctic, i la tercera part se centra en l’aprenentatge tot exposant tres tipus d’observació del moviment.

Hilda Wengrower empra el moviment per a conèixer i explorar noves formes de ser i de sentir, i per apropar-se a sentiments que no poden ser expressats verbalment. Qualsevol persona pot dansar, comunicar-se i gaudir del plaer de moure’s amb llibertat, tot cercant noves formes d’expressar-se i de compartir.

La dansa moviment teràpia ha basat les seves teories i conceptes en el coneixement que la dansa integra tots aquests aspectes.

Enllaços relacionats:
Màster en teràpia a través del moviment i la dansa