La importància de la certificació de la formació

15.09.2009

L'IL3-UB té dues grans línies d'actuació: formació en obert i formació corporativa

Equipos & Talento, revista online especialitzada en Recursos Humans i de periodicitat bimestral, ha publicat un reportatge del director de Solucions Corporatives de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), Sr. Octavi Roca, basat en la importància de la certificació de la formació.

Roca centra l’article en la formació corporativa, per tant, aquella en la que s’imparteix formació a mida per a les empreses, on s’han potenciat dos aspectes: l’acreditació de la formació i el reconeixement de competències.

Segons el director de Solucions Corporatives de l’IL3-UB, la formació és acreditada mitjançant la certificació acadèmica de l’IL3-UB, que pot variar des d’un màster fins a un certificat d’extensió universitària, passant per un postgrau o un certificat d’aprofitament. Gràcies a l’acreditació de la formació, el professional que està més format i més motivat, té més possibilitats de que aquest aporti al negoci empresarial.

Així mateix, pel que fa al reconeixement de competències, moltes empreses ho vehiculen a través de les seves polítiques de Recursos Humans. Segons Roca, l’IL3-UB “parteix d’un diagnòstic de les competències que requereix el lloc de treball i un anàlisi de les que té el professional que l’ocupa”. D’aquesta comparativa, l’IL3-UB estableix un itinerari formatiu que pot estar format per mòduls segons el contingut, o bé, personalitzat per tal de cobrir les necessitats del negoci.

Enllaços relacionats:
Reportatge