Joan-Francesc Pont inaugura el curs de la secció d'assessors fiscals del Col·legi de Titulats Mercantils de Barcelona

15.10.2007

Afirma: "Vivim un mal moment en les relacions entre la Hisenda Pública i els contribuents"

El passat divendres, 11 d’octubre, l’Il·lustre Col·legi Oficial de Titulats Mercantils i Empresarials de Barcelona va celebrar la sessió monogràfica d’obertura de curs de la seva Secció d’Assessors Fiscals, sota el nom “La gestió i la inspecció dels tributs a la llum del recent reglament”.

El Sr. Avelino Vázquez, vicedegà del Col·legi i president de la Secció d’Assessors Fiscals del mateix, va donar inici a l’acte i presentà l’orador convidat, el Dr. Joan-Francesc Pont, catedràtic de Dret Financer i Tributari i director del Màster en Assessoria Fiscal de l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB).

La conferència serví d’introducció, a més, al curs sobre el nou Reglament de gestió i inspecció dels tributs que impartiran els professors del departament de Dret Financer i Tributari de la UB, Maria Dolors Torregrosa, Magí Pont Clemente (MAF 5ª promoció) i Jorge Pérez (MAF 5ª promoció).

El Dr. Pont es va mostrar preocupat pel moment actual de relacions entre l’Hisenda Pública i els contribuents. Al seu parer, hi ha una intensificació del maniqueisme que veu els ciutadans com defraudadors i una disminució notable de la qualitat jurídica del servei públic de l’Agència Tributària. Va exposar tot un conjunt de supòsits que han estat resolts pels tribunals de justícia amb fortes crítiques a actes administratius erronis, arribant a l’extrem que han hagut de recordar a l’Administració la necessitat de fonamentar degudament els actes administratius. Finalment, el conferenciant va expressar-se en desacord davant l’ocasió perduda per l’article 186 del reglament d’aplicació dels tributs a l’hora de regular les anomenades actes amb acord, el que constitueix un pas enrere en la construcció d’una nova cultura tributària.

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), dins de la seva oferta formativa, imparteix el Màster en Assessoria Fiscal en modalitat presencial. El programa del curs està definit per formar experts en la gestió dels tributs i capacitar per a l’exercici de la professió d’assessor. Aquesta formació possibilita la inserció laboral en despatxos professionals, consultories empresarials i àrees funcionals de l'empresa

Enllaços relacionats:
Màster en Assessoria Fiscal