Ha mort Miquel Sánchez Turet, catedràtic en Psicobiologia de la Universitat de Barcelona

16.12.2008

El professor Dr. Miquel Sánchez Turet, Catedràtic en Psicobiologia del departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica de la Universitat de Barcelona, i director Fundador del Màster en Drogodependències de l’IL3-UB, ha mort el dia 16 de desembre de 2008, a l’edat de 66 anys.

Miquel Sánchez Turet ha estat membre de diverses societats científiques nacionals i estrangeres, com l’Associació Europea de Psiquiatria i l’International Society Biomedical Research in Alcoholism (ISBRA). La seva experiència com a professor universitari s’inicia el 1971 a la facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona on anys més tard opta, per oposició, a la plaça de Catedràtic Ordinari de Psicologia que ha anat ocupant des de 1983. Ha estat vicedegà de la Facultat de Psicologia, i des de 1986 fins al 1994 director del departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica de la UB. El maig de 1986 fou designat per l’Oficina Regional d’Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) com a expert en la formació en drogodependències per a professionals de la Salut.

Des del 1986 ha dirigit el màster en Drogodependències de l’IL3-UB. Els seus companys en la organització del Màster, els seus alumnes, ex-alumnes i amics recordaran la seva iniciativa, la seva qualitat humana i el seu compromís amb la societat.

La cerimònia de comiat tindrà lloc dijous, 18 de desembre de 2008, a les 10:45h, al Tanatori de Les Corts.