L'IL3-UB acull la conferència "El Québec com a porta d'entrada al gran mercat de l'Amèrica del Nord"

17.12.2007

La jornada va a càrrec de l'agregat per Assumptes Econòmics i Comercials del Govern de Québec a Espanya

El proper dijous 20 de desembre, a las 19h, la seu de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) acollirà la conferencia “El Québec com a porta d’entrada al gran mercat de l’Amèrica del Nord”, a càrrec del Sr. Alfons Calderón, agregat per Assumptes Econòmics i Comercials del Govern de Québec a Espanya. La conferencia es troba emmarcada en el programa d’activitats pel curs acadèmic 2007/08 de l’IL3Aula+, i s’adreça, especialment, als alumnes en curs i s’obre a antics alumnes de l’IL3-UB.

Actualment, el Québec és la província del Canadà que major volum d’intercanvis comercials manté amb Espanya. Així mateix, és un dels principals impulsors en el sí de la confederació canadenca de diversos tractats d’integració econòmica internacional, com el NAFTA (la zona de lliure comerç d’Amèrica del Nord) que constitueix un dels principals mercats del món. Ha esdevingut una porta d’entrada privilegiada per abastar aquest gran mercat, especialment en sectors d’alt valor afegit, que susciten un interès creixent per part de moltes empreses europees i d’altres zones del món.

L’oficina del Govern del Québec a Barcelona vetlla pels interessos que pugui tenir a la Península Ibèrica i en l’àmbit econòmic, ajuda a les empreses canadenques que desitgen exportar o arribar a acords empresarials amb empreses espanyoles, així com a les empreses de la Península que desitgen invertir al Québec.

Alfons Calderón és llicenciat en Ciències Empresarials i MBA (ESADE), així com en Administració i Direcció d'Empreses (UPC), màster en gestió internacional per CEMS (Community of European Management Schools) i ha completat la suficiència investigadora del programa de doctorat en Economia Internacional (UNED). Va ocupar el càrrec de Project Manager de la Divisió Amèrica del Nord de l'Oficina d'Inversions Estrangeres del CIDEM, i la seva experiència prèvia s'estén a la Comissió Europea a Brussel·les, al Barcelona Governance Project ESADE - Universitat de les Nacions Unides i a la Oficina Comercial de l'Ambaixada d'Espanya a París. És coautor de llibres com l’"European Government: a guide through diversity”, "Gobernabilidad y libre cambio en el Mediterráneo", “L’Europa social” i “Donar protagonisme a Catalunya. Acció internacional i política de relacions exteriors catalana”. Ha publicat diversos articles sobre qüestions internacionals i és col·laborador habitual de programes de ràdio sobre temes econòmics, internacionals i d'actualitat. Actualment, és l'Agregat per Assumptes Econòmics i Comercials del Govern del Québec a Espanya, activitat que combina a temps parcial amb la docència en matèria d'estratègia, comerç i gestió internacional en diversos centres universitaris.

L’accés, gratuït, té les places limitades. L’idioma d’impartició és el castellà. Imprescindible confirmar assistència a Patrícia Giménez: pgimenezf@ub.edu

Enllaços relacionats:
IL3Aula+