El Sr. Francisco Torres va impartir la conferčncia "Nous Reptes professionals per a enginyers", en el Col·legi d'Enginyers Tčcnics Industrials

18.10.2007

La conferencia va donar una visió clara i actual del mercat, així com de les perspectives de creixement dels sistemes d'eficičncia energčtica

Ahir, dimecres 17 d'octubre va tenir lloc la conferència “Nous reptes professionals per a enginyers”, coorganitzada conjuntament per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i pel Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (CETIB). L'acte va anar a càrrec del Sr. Francisco Torres, Cap de Programa d'Indústria de l'Àrea d'Estalvi i Eficiència Energètica de l'Institut Català d'Energia i Director del Postgrau en Eficiència Energètica de l'IL3-UB.

Cada vegada més, els enginyers s'enfronten a noves perspectives i exigències per part de l'entorn social i empresarial. Al mateix temps, els professionals de perfils cientificotècnics que ocupen labors de gestió i direcció van en augment. Aquesta situació obre noves necessitats i, per descomptat, nous reptes que el col·lectiu d'enginyers ha d'afrontar.

Des d'un profund coneixement del tema, el Sr. Francisco Torres va parlar d'aquestes noves realitats, fent especial èmfasi en el desenvolupament de les energies renovables. Solament per apuntar una dada d'actualitat, destacar que aquest any el petroli ha superat el seu preu màxim històric, la qual cosa ha empès també a l'alça el preu d'altres fonts d'energia com el gas natural, carbó, energia nuclear, energia elèctrica i derivats del petroli com el butà, la gasolina o el gas-oil.

És, sens dubte, un escenari de noves oportunitats per a l'aplicació de solucions tecnològiques d'eficiència energètica fins a ara poc requerides. Els consumidors, les empreses, la societat demanen activament noves maneres de subministrar energia respectant l'equilibri natural, els recursos i el medi ambient, i donar resposta a aquesta demanda exigeix, i exigirà encara més, professionals especialitzats en les tecnologies d'eficiència energètica.

El Postgrau d’Eficiència Energètica, impartit en modalitat presencial per l’IL3-UB i dirigit a titulats de carreres cientificotècniques, pretén oferir una visió actual del mercat de l'energia, així com de les perspectives de creixement dels sistemes d'eficiència energètica. El programa del curs està dissenyat amb la finalitat que els alumnes adquireixin consciència de la necessitat de la utilització eficient de l'energia i tenir coneixement dels fonaments per a la implantació d'instal·lacions amb sistemes d'eficiència energètica. L’IL3-UB coorganitza el postgrau juntament amb l'Institut Català de l'Energia, així com amb el Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Catalunya.

Enllaços relacionats:
Postgrau d’Eficiència Energètica
Institut Català d’Energia
Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya

© IL3 - Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telčfon d'Informació: +34 93 309 36 54

Dos campus d'Excel·lčncia Internacional: