L'IL3-UB i Bancaja han celebrat la IV edició de l'IL3 Meeting: Setmana Intercultural

19.05.2009
La darrera jornada de l’IL3 Meeting, celebrada el dissabte 16 de maig, va comptar entre d’altres activitats, amb la taula rodona “La Interculturalitat en l’àmbit europeu”, moderada pel catedràtic d’Ètica de la Universitat de Barcelona, Dr. Nobert Bilbeny, que en la seva introducció va recordar que la integració de diverses cultures és un fet bidireccional que requereix d’esforç tant per la persona nouvinguda com per la societat receptora.

Seguidament, Maria Badia, eurodiputada i membre permanent de la comissió de Cultura i Educació del Parlament Europeu, va destacar la situació anòmala que viu el català a la Unió Europea, doncs tot i ser una llengua parlada per milions de persones, reglada i amb una extensa literatura, no és llengua oficial.

Per la seva part, el director de Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Manel Camós, va fer un repàs de les diverses activitats que la Unió Europea fa en el marc de la interculturalitat, destacant els projectes de recolzament als mitjans audiovisuals.

Per últim, Manuel Manonelles, director de la Fundació Cultura de Pau, fent el símil amb la cita de Gandhi “no hay camino hacia la paz, la paz es el camino”, va remarcar que “no hi ha camí cap a la interculturalitat, la interculturalitat és el camí”.

L’IL3 Meeting: Setmana Intercultural, és la trobada anual de la Comunitat IL3-UB, on els alumnes, exalumnes, agents docents i empreses col·laboradores es donen cita i participen en diferents activitats amb l’objectiu d’intercanviar idees i experiències, compartir coneixements i fer networking. En aquesta IV edició, totes les activitats de l’IL3 Meeting han girat entorn d’un tema comú: la Interculturalitat.

El model educatiu de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), aposta per un enfocament obert, multidisciplinar i innovador, posant a l’abast de la societat una formació àmplia i de qualitat. A més a més, ofereix diversos serveis a empreses i professionals, amb l’objectiu de ser una gran comunitat de persones i organitzacions que comparteixen coneixements, reptes i il·lusions.

Amb aquests mateixos objectius, s’organitza anualment l’IL3 Meeting, una trobada de caràcter internacional, que ofereix a tots els membres de la Comunitat IL3-UB espais d’aprenentatge, intercanvi i relació a través de debats amb experts, tallers de desenvolupament i habilitats socials, directives i d’intercanvi lingüístic. En aquesta IV edició, també s’han programat activitats relacionades amb l’Any Internacional de l’Astronomia, un concurs fotogràfic i un concert musical amb la col·laboració de les entitats del districte.

Enllaços relacionats:
Retransmissió en diferit de la taula rodona: La interculturalitat en l’àmbit europeu”