Diario Médico premia el projecte Portaldelmedicament.cat

20.12.2007

El portal apropa als metges informació i aplicacions útils sobre l'ús racional dels medicaments

La publicació especialitzada Diario Médico convoca anualment els premis "Mejores ideas de la Sanidad del Año" per a reconèixer les iniciatives més rellevants en el camp de la medicina, l'assistència sanitària i la salut. En l’edició corresponent a aquest any 2007 s’ha elegit al Portal del Medicament com una de les millors idees en la categoria de gestió. La gala de lliurament va tenir lloc anit a Barcelona al Teatre Nacional de Catalunya.

El Portal del Medicament (www.portaldelmedicament.cat) és la eina de comunicació i de serveis que Unió Consorci Formació (UCf) posa a disposició de tots els professionals de la Sanitat de Catalunya per tal d’acostar-los a les ofertes formatives del Programa d'Ús Racional del Medicament ( PFURM) i per donar accés als professionals a fonts bibliogràfiques i serveis d’actualització permanent de coneixements sobre els medicaments.

El projecte és finançat mitjançant un acord entre el Server Català de la Salut de la Generalitat de Catalunya i l’UCf (entitat creada pel Consorci Hospitalari de Catalunya CHC i la Unió Catalana d’Hospitals UCH per a impulsar la formació professional contínua del sector) en el marc del compliment de la Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris que preveu que la indústria farmacèutica realitzi aportacions al Sistema Nacional de Salut en funció del seu volum de vendes al sector públic. D’aquests fons, el 50% es destina al desenvolupament de polítiques de cohesió sanitària i de programes de formació per facultatius mèdics, dirigits a afavorir l’ús responsable dels medicaments.

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), amb conveni amb els impulsors del projecte, ha estat l’entitat responsable de la creació i el manteniment d’aquesta plataforma web, així com la gestió logística d’aproximadament 150 projectes formatius que diferents centres sanitaris catalans estan portant a terme durant el 2007 relatius a l’ús racional dels medicaments.

Enllaços relacionats:
Portal del Medicament
Unió Catalana d’Hospitals (UCH)
Consorci Hospitalari de Catalunya (CHC)