Es presenta a Lisboa "L'European Training Program on Organ Donation", ETPOD project

21.05.2008

El projecte, coordinat per Transplant Procurement Management (TPM), inclou quatre programes de formació en donació d'òrgans

A causa de les diferències econòmiques, legals i socioculturals, els països de la UE presenten una gran disparitat en les seves taxes de donació d’òrgans. Entre d’altres, un dels factors que més influencia té és la disponibilitat de professionals qualificats que portin a terme les tasques del procés de donació.

La Comissió Europea va concedir un projecte SANCO (2007-2009) amb el propòsit de dissenyar i validar un programa de formació en donació d’òrgans. L’objectiu de l’ETPOD és potenciar l’increment de les taxes de donació, la conscienciació social envers la donació i difondre informació fiable sobre donació d’òrgans.

En el projecte ETPOD participen 17 països (Alemanya, Àustria, Bulgària, Eslovènia, Espanya, Estònia, Gràcia, Itàlia, Lituània, Polònia, Portugal, República Eslovaca, Romania, Suècia, Turquia i Xipre) i 20 organitzacions. La realització del projecte es desenvolupa en quatre grups de treball per tal de dur a terme correctament la implementació dels quatre cursos que imparteixen un total de 3.125 professionals de la salut: Training for Trainers Program, Essentials in Organ Donation Training, Professional Training on Organ Donation Program i l’Organ Donation Quality Managers Training, tots ells impartits en modalitat presencial, online i blended-learning.

A començaments del mes de maig, es va dur a terme a Lisboa el curs presencial Training for Trainers program, on els Coordinadors de Transplantaments Sènior van rebre les últimes instruccions per començar la seva tasca com a formadors. Aquest curs s’ha realitzat després d’un curs online de 30 hores tutoritzat per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB).

Enllaços relacionats:
ETPOD