Conferència de Josep Carbonell al Màster en Periodisme BCNY

21.05.2009

El director de la Fundació Digitalent i ex-president del Consell Audiovisual de Catalunya recalca la importància dels mitjans públics com a garantia de la democràcia

El director de la Fundació Digitalent i ex-president del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), Josep Carbonell, va visitar al Màster en Periodisme BCNY, curs organitzat per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i la Columbia University, on va oferir una xerrada als alumnes donant la seva visió en el camp audiovisual.

Carbonell considera que la televisió pública estatal pot perdre el seu sentit quan la publicitat deixa de ser una font de finançament, on considera que “...si no s’aconsegueixen els diners suficients, la televisió no podrà produir programes de gran format ni pagar els drets d’emissió de pel·lícules o esdeveniments populars, productes que atrauen una gran quantitat de telespectadors..:”. Cada vegada més, la comunicació és entesa com un negoci enlloc d’un servei a la societat.

El negoci es va concentrant més en menys empreses i més grans, capaces de controlar tot el procés de creació, distribució i difusió dels productes audiovisuals, segons J. Carbonell.

Després de la seva intervenció, els alumnes del màster van tenir l'oportunitat de consultar i comentar els seus dubtes al director de la Fundació Digitalent i ex-president del Consell Audiovisual de Catalunya , Josep Carponell.

Enllaços relacionats:
Màster en Periodisme BCNY