Setmana internacional al TPM

21.07.2008

La televisió brasilera, japonesa i una delegació del govern tailandès van visitar el TPM, amb seu a l'IL3-UB, per conèixer la tasca de formació i recerca

En el transcurs de la setmana del 14 de juliol, el Transplant Procurement Management (TPM) va rebre tres visites internacionals. El dimarts 15 de juliol, dos periodistes de la televisió brasilera, Rede Globo, van entrevistar-se amb el director del projecte TPM, Dr. Martí Manyalich, i la Sra. Glòria Páez, manager del projecte, amb la finalitat de preparar un capítol per a un programa de salut, el qual gira a l’entorn de la donació i el trasplantament, i que començarà a emetre’s properament a nivell nacional. La importància de la formació dels professionals de coordinació, és un factor imprescindible per incrementar les taxes de donació i, per tant, a tenir en compte quan s’analitza qualsevol sistema de coordinació de trasplantaments.

El mateix dimarts, per la tarda, el TPM va rebre els reporters de la TBS News, de la televisió de Tokio (Japó). La cadena està elaborant un reportatge sobre la donació d’òrgans i la importància del suport legislatiu i organitzatiu, per poder augmentar tant la quantitat com la qualitat de les donacions i trasplantaments. El reportatge s’emetrà en motiu del desè aniversari de la proclamació de la llei de donació i trasplantaments al Japó, i l’anàlisi dels seus resultats.

Posteriorment, els dies 16 i 17 de juliol, una delegació del Ministeri de Salut tailandès va visitar el TPM, amb seu a l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), per tal de conèixer de prop el sistema de coordinació de trasplantaments de l’Organització Catalana de Trasplantaments (OCT), així com el programa educatiu desenvolupat a Catalunya pel TPM Project; també van visitar dos hospitals de trasplantaments i un de bancs de teixits de Catalunya. La comitiva, formada per onze professionals sanitaris, es trobava integrada per alts càrrecs del Ministeri de Sanitat, de la Creu Roja de Tailàndia, de l'Organització Nacional de Farmàcia, del Centre Nacional de Donació, de la Societat Tailandesa de Trasplantaments i del Ministeri de Defensa del país.

Des del TPM han valorat satisfactòria i positivament la visita dels representants de societats tan diverses, així com la contribució en la difusió d’un sistema organitzatiu que fomenta la visió internacional per assolir un objectiu comú: disminuir l’escassetat d’òrgans i regular la donació dins un marc ètic i legal.

Enllaços relacionats:
TPM