Homenatge a Magí Pont Mestres, catedràtic de Dret Tributari

22.05.2008

Els seus fills, Joan-Francesc, Glòria i Magí Pont Clemente, reten homenatge al seu pare Magí Pont Mestres

El passat 9 de març de 2008, va morir el Dr. Magí Pont Mestres, catedràtic i professor emèrit de Dret Tributari de la Universitat de Barcelona, i director-fundador del Màster en Assessoria Fiscal. Amb la finalitat de retre-li un homenatge, els seus fills han impulsat tres actes en record del Dr. Magí Pont Mestres.

Avui, dijous 22 de maig, a les 19 hores, tindrà lloc la sessió necrològica de la Real Academia de Ciencias Económicas y Financieras, on es desglossarà la personalitat de l’acadèmic. Divendres 23 de maig, a les 12 hores del migdia, tindrà lloc l’acte interinstitucional organitzat per deu institucions i corporacions, a l’Aula Magna de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de la UB, que inclou la projecció de la darrera lliçó del professor Pont Mestres, pronunciada al Paranimf de la Universitat de Barcelona el 20 de gener de 2005; en aquest, està prevista la participació del Cor de la UB que interpretarà Lord, for thy tender mercy’s sake, de Richard Farrant, Signore delle cime, de Giuseppe De Marzi, Locus iste, de Anton Bruckner i Ave verum, de W.A. Mozart. Al finalitzar el dia, se celebrarà la missa funeral oficiada pel rector, a l’església de Santa Maria del Mar.

Nascut el 1927 a l’Ametlla de Segarra, Magí Pont Mestres estudià Peritatge Mercantil al Col·legi de les Escoles Pies de Sarrià, i Professorat Mercantil a l’Escola d’Alts Estudis Mercantils de Barcelona. Llicenciat en Dret i Ciències Econòmiques, i doctorat a la universitat d’Oviedo gràcies a la seva tesi sobre El problema de la resistència fiscal (1972, Bosch), el 1967 va guanyar per oposició la Càtedra d’Hisenda i Comptabilitat Públiques i Legislació tributària de l’Escola de Comerç de Pamplona.

Ja a Barcelona, després d’una segona oposició, va obtenir una plaça a l’Escola d’Alts Estudis Mercantils (actualment, Escola Universitària d’Estudis Empresarials), on ocupà la càtedra d’Hisenda Pública i Dret Tributari durant 30 anys. El 1973 fou escollit director de l’Escola, càrrec que exerciria fins el 1984.

El 1967 fundà, junt amb altres 20 professionals, l’Associació Espanyola d’Assessors Fiscals (AEDAF), i el 1968 fou escollit president de la delegació de Catalunya de l’Institut de Censors Jurats de Comptes d’Espanya, entitat de la qual seria president estatal entre 1972 i 1989. El 1974 va ingressar com a membre numerari a la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres.

Magí Pont Mestres fou membre d’honor de la Reial Acadèmia de Doctors i ha dirigit el Màster en Assessoria Fiscal de l’IL3-UB. Per a més informació: http://il3ubmaf.wordpress.com/