"Ajudem a millorar la gestió de projectes i a liderar persones"

22.07.2009

Entrevista a Joan Cornet, director del postgrau en Desenvolupament del lideratge per professionals de les e-TIC, a l'IL3-UB

La revista “Equipos&Talento” ha publicat en el número 60 d’aquest mes de juliol l’entrevista realitzada al director del postgrau en Desenvolupament del lideratge per professionals de les e-TIC, impartit a l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), Sr. Joan Cornet.

Per al Sr. Cornet, enginyer tècnic i llicenciat en Psicologia, en un sector tant canviant com el de les tecnologies, la forma i el mètode en que es lidera a les persones i es gestionen els recursos, és la clau de l’èxit, ja que “... la major part de les persones expertes en tecnologia no han rebut una formació en lideratge, saben molt de tecnologia, però no com manegar un equip, per exemple. És una carència sociològica més que formativa”.

Segons el director del postgrau, la societat actual es troba en una situació de crisi de lideratge i cada cop es refugia més en valors com ara la seguretat o la protecció. Fan falta persones que prenguin la iniciativa i siguin capaces d'animar la gent del seu entorn a tirar un projecte endavant, entenent com a líder “a la persona que té visió, que es troba al capdavant d’un equip i que assumeix riscos, que sap on va...”. El lideratge és fruit d'un procés d'aprenentatge que comprèn des dels coneixements bàsics en la matèria fins a la consciència de les pròpies limitacions i motivacions, passant per la capacitat de solucionar problemes i d'avançar-se als fets.

La I edició del postgrau en Desenvolupament del lideratge per professionals de les e-TIC, co-dirigit per Joan Cornet i Lluís Tarín, es començarà a impartir a l’octubre de 2009 per l’IL3-UB. El curs, de modalitat semipresencial, pretén identificar i potenciar les capacitats i habilitats de lideratge d’aquelles persones que estan al capdavant dels equips humans de les organitzacions tecnològiques i del món de l’enginyeria, i que poden millorar l’eficiència i productivitat de l’organització.

Joan Cornet, llicenciat en Psicologia i especialitzat en psicologia de les organitzacions, actualment és enginyer tècnic i Leadership Development Programme(LDP) pel Center for Creative Leadership (CCL). També dirigeix el postgrau en Lideratge de les organitzacions de salut.

Enllaços relacionats:
Postgrau en Desenvolupament del lideratge per professionals de les e-TIC
Postgrau en Lideratge de les Organitzacions de Salut