El nou Màster en Consum de l'IL3-UB va ser present a la Jornada "Les Polítiques de Consum a Catalunya. Més a prop de les persones"

22.10.2007

La jornada buscà facilitar la concertació de noves polítiques de consum entre els diferents nivells de govern a Catalunya

El passat dimecres 17 d’octubre, va tenir lloc la jornada de reflexió i debat, organitzada per l’Agència Catalana de Consum (ACC), “Les Polítiques de Consum a Catalunya. Més a prop de les persones”, a l’Hotel Hesperia Tower, de L’Hospitalet de Llobregat, amb l’objectiu de concertar noves polítiques de consum amb els ajuntaments, consells comarcals i diputacions.

L’esdeveniment va suposar un punt de trobada dels experts i càrrecs electes del sector, oberta a la reflexió de les actuals polítiques de consum. Aquesta reflexió, es va centrar en la perspectiva de la proximitat que tenen els ens locals i la recerca de l’efectivitat de l’acció per a la garantia dels drets de les persones, com a consumidores de béns i productes, i usuàries de serveis.

La jornada va afavorir l’establiment d’acords entre els diferents governs locals i la Generalitat de Catalunya en el disseny de plans estratègics de consum. Va quedar palesa la necessitat de crear estratègies comunes de suport a la política de consum, conclusió, entre d’altres, que serà el punt de partida per a l’elaboració d’un pla estratègic global en l’exercici de les competències en matèria de consum a Catalunya.

En el transcurs de l’acte, l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) va presentar la primera edició del “Màster en Consum des d'una perspectiva empresarial. Nous reptes per als professionals de màrqueting, vendes, producció i serveis jurídics”, organitzat amb el suport de l’ACC. L’IL3-UB, coneixedor de les necessitats formatives del sector, va informar als assistents dels objectius que es persegueixen amb aquesta activitat formativa, centrada en la relació que es dóna, i s’hauria de donar, entre les empreses i els consumidors, amb la finalitat de millorar-la sota la visió de les diferents administracions que tutelen un mercat lliure i global.

L’IL3-UB imparteix en modalitat presencial aquest Màster que dirigeix Josep Tous Andreu i que s’adreça a professionals de les diferents àrees de l’empresa que es relacionen directament amb l’oferta de productes i serveis als consumidors, i a tot aquell personal que pertany a grups de defensa activa del consumidor.

El programa del curs pretén oferir una formació amb un elevat grau de coneixements pràctics per al desenvolupament professional en el camp del consum, donar a conèixer les tendències del nou consum (el consum responsable, el consum just, el consum sostenible, etc.) i els valors que les envolten, així com mostrar la complexitat de la normativa que empara i defensa al consumidor en tots els seus àmbits. D’aquesta manera, el curs facilita i aproxima a l’alumne a entendre el consum com una eina per millorar els resultats de l’empresa.

Enllaços relacionats:

Agència Catalana de Consum