La X edició del Màster en Periodisme BCNY va rebre els seus diplomes

23.02.2009

"Un màster multicultural", així defineixen els professors i els alumnes aquest curs

El passat dilluns 16 de febrer, es va celebrar l’acte de cloenda de la X edició del Màster en Periodisme BCNY, impartit per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), on els alumnes varen rebre els seus diplomes i el certificat de periodisme Avançat que atorga la Columbia University.

L’acte, presidit per la vicerrectora de Docència i Convergència Europea de la Universitat de Barcelona, Dra. Amelia Díaz, va comptar amb la intervenció del director del diari Avui, Sr. Antoni Cruanyes, i amb la presència del vicedegà de l?Escola de Periodisme de la Columbia University, Sr. David Klatell.

Antoni Cruanyes, va impartir la ponència “Crisis vs Periodisme” en tres idiomes: una primera part en anglès, una altra en castellà i, per acabar, en català. Durant la seva intervenció, Cruanyes va repassar la situació actual del periodisme i va animar als professionals, i ara ex-alumnes del màster, a apostar per la “preparació individual per a fer front a la crisis”.

Aquesta situació difícil de crisi, va ser un dels eixos dels diversos discursos, i que va evidenciar la incertesa que regne en el sector de la comunicació. “Els sous són cada vegada més baixos i les oportunitats escassegen. Ha desaparegut l’estabilitat que ens permet progressar, crèixer, aprendre i millorar en l’ofici”, va afirmar Roberto Rodríguez, alumnes de la X edició, durant el seu discurs en nom dels seus companys.

Però “davant de la crisi, periodisme”, va comentar Josep Cuní, director fundador del màster i actualment presentador i director de “Els matins”, per TV3. En la seva intervenció, va animar als professionals a “seguir treballant” i sacrificar la seva vida per a i per allò que estimen: el periodisme. “En aquests moments som taxats de missatgers apocalíptics. Però l’únic que fem és transmetre el que succeeix malgrat que el poder no li agradi el que expliquem i traslladi al missatger la responsabilitat del problema”, va dir Cuní.

Sens dubte, el moment més emotiu de la cerimònia va ser la intervenció del Director del Màster, Roberto Herrscher, qui va recordar als alumnes que “fa un any caminaven per aquest passadís, remugant una vegada i una altra aquesta frase que se'ls travava en l'informatiu de ràdio. Encara avui em sembla que les parets reverberen amb els riures de les dues Adrianas, la veu de l'Àngel o els comentaris de la Natàlia”, va dir.

Per la seva banda, fent gala d'un agut sentit de l'humor, el vicedegà de l'Escola de Periodisme de la Columbia University, David Klatell, va considerar que “aquesta és la millor etapa del periodista. Si el periodista no explica la crisi ningú ho farà. El públic us necessita”.

Altres moments de gran emoció va ser quan es va projectar un vídeo sorpresa, on diversos ex-alumnes que es troben en altres terres, van enviar les seves salutacions als seus companys.

La cloenda va anar a càrrec d'Amelia Diaz, vicerectora de Docència i Convergència Europea de la UB, qui va expressar "els professionals que han estudiat en aquest màster són persones responsables, intel·ligents, compromeses i, sobretot, una mica que em sembla fonamental, i és que són molt humanes. Si els nostres periodistes presents i futurs són com els que avui he vist aquí, l'èxit de la professió està garantit".

Enllaços relacionats:
Màster en Periodisme BCNY
Vídeo: entrega de los diplomas
Vídeo: Saludos de ex alumnos
Audio Josep Cuní