L'Ajuntament de Barcelona signa un acord amb la UB i la UPC

23.07.2008

Ajuntament i universitats engeguen la millora urbanística del Portal del Coneixement

L'alcalde de Barcelona, Sr. Jordi Hereu, ha signat un acord amb el rector en funcions de la Universitat de Barcelona (UB), Dr. Josep Samitier, i el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Dr. Antoni Giró, pel qual es compromet a iniciar la millora urbanística del campus Diagonal Nord i Sud del Portal del Coneixement d'ambdues universitats. L’acte de la signatura del conveni, va tenir lloc ahir, dimarts 22 de juliol, als pavellons Gaudí de l’Avinguda de Pedralbes.

La reorganització dels espais d’ambdós campus, així com la construcció de nous edificis per a les facultats i els serveis, facilitaran la visibilitat i el funcionament de l'àrea de Barcelona que concentra la major activitat de recerca i coneixement del sud d'Europa.

El Portal del Coneixement aglutina l’àmbit de l’expertesa d’ambdues universitats com ho és l’anàlisi i la previsió socioeconòmica, la innovació i millora de productes i processos industrials, i la societat de la informació i les comunicacions, entre d’altres, però alhora, també incorpora activitats de promoció i gestió de la transferència del coneixement i la tecnologia.

En el transcurs de l’acte, es va anunciar que el Portal del Coneixement tindrà el seu homònim al districte de la innovació, 22@, on està previst un nou centre de recerca i innovació, establint-se l'anomenat eix del coneixement.

Enllaços relacionats:
Notícia UB